۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۴۵۹۹۳
استاد حوزه و دانشگاه اهواز:

انقلاب اسلامی در حقیقت تحقق شعار هیهات من الذله بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه اهواز با بیان این که پیروی از نهضت حسینی از ویژگی های انقلاب اسلامی بود، گفت: انقلاب اسلامی در حقیقت تحقق شعار هیهات من الذله بود.
حجت الاسلام قاسم هاشمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام قاسم هاشمی، استاد حوزه و دانشگاه در ویژه برنامه «ثوره الاحرار» که صبح امروز از شبکه الاهواز پخش شد، اظهارداشت: انقلاب اسلامی تحولی بدون برنامه ریزی و حساب نشده نبود بلکه عوامل برنامه ریزی شده ای سبب پیروزی این انقلاب مردمی شد.

وی افزود: از ویژگی های ملت ایران که آن را از دیگر ملت ها متمایز می کند استوار بودن اراده، اعتقادات ارزشمند علوی و پیروی از نهضت حسینی است.

حجت الاسلام هاشمی رژیم فاسد شاهنشاهی را جلوه ای از نظامی دیکتاتوری توصیف و عنوان کرد: رژیم شاهنشاهی نه تنها اعتقادات اسلامی ملت ایران بلکه اعتقادات دیگر ملت ها را نیز به خطر می انداخت.

وی گفت: ایران در زمان پهلوی با اجرای خواسته های آمریکا به عنوان کشوری حافظ امنیت غرب شمرده می شد.

حجت الاسلام هاشمی ابرازداشت: رژیم منفور شاهنشاهی از روی کار آمدن رضا پهلوی تا فرزندش محمد رضا پهلوی به دنبال ضرر زدن به ملت ابران بود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه شهید مطهری را شهید انقلاب توصیف و عنوان کرد: این محقق بزرگ جهان اسلام در کتاب «خدمت متقابل اسلام و ایران» به خوبی تبادل فرهنگی میان اسلام و ایران را نشان می دهد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به وضعیت فرهنگی ملت ایران در دوران حکومت پهلوی اظهارداشت: آمار نشان می دهد که تعداد باسوادان در دوره حکومت پهلوی تنها 5 درصد بود و این نشان دهنده تلاش حکومت پهلوی برای عقب نگه داشتن ملت از دست یابی به دانش و علم است.

وی کشف حجاب، لباس هماهنگ پهلوی، زندانی کردن آزادی خواهان و شکنجه بی گناهان را از دیگر اقدام های رژیم پهلوی برای مبارزه با اعتقادهای ملت ایران توصیف و عنوان کرد: رژیم شاه در تلاش بود تا اراده ملت ایران را سلب کند.

رژیم شاهنشاهی اجرای دستورهای غرب را وظیفه خود می دانست

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به تهی بودن رژیم پهلوی ابرازداشت: حکومت شاهنشاهی وانمود می کرد که خود تصمیم گیرنده نهایی است در صورتی که کوچک‎ترین تصمیم ها نیز از سوی غرب گرفته می شد.

وی افزود: رژیم پهلوی با انجام این جنایت ها علیه ملت ایران، نمونه ای از یک نظام برده داری بود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان این که رژیم شاهنشاهی جایگاهی میان مردم نداشت، گفت: غیرت ایرانی ها حکومت غیر اسلامی را نمی پسندد و رژیم شاه جلوه ای از یک حکومت غیر اسلامی است.

حجت الاسلام هاشمی در پایان تصریح کرد: انقلاب اسلامی به معنای تحقق شعار هیهات من الذله است./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات