۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۴۵۹۹۸

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جشن انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، برگزاری گردهمایی یاران انقلاب در مشهد و تجلیل از پیشکسوتان عرصه قرآنی خراسان رضوی به مناسبت دهه فجر از عناوین اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر جشن بزرگ انقلاب اسلامی در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

 

ابوالفضل توکلی بینا، یار دیرین امام خمینی(ره) در ایران و پاریس در مراسم جشن بزرگ انقلاب در جمع دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی مشهد در رابطه با روزهای نخستین شروع نهضت امام خمینی (ره) و دوران پیروزی انقلاب اسلامی به بیان مطالب و خاطراتی پرداخت.

 

وی با بیان این که ازهمان ابتدا امام خمینی مورد توجه آیت الله حائری در درس بود، افزود: در این دوران، در کودتای ساختگی 28 مرداد سلطه آمریکاییها به جای انگلیسی ها بر ایران شکل گرفت و شاه کاملا تحت سلطه آمریکا و انگلیس بود.

 

توکلی بینا با اشاره به این که در مهرماه سال 41 مصوبه انجمن های ایالتی وولایتی که قرار بود در آن اسلام از قانون اساسی حذف گردد،افزود:امام در مقابل رژیم ایستاد و سبب لغو این مصوبه و عقب نشینی رژیم شد.

 

وی با بیان این که 16 خرداد ماه سال 41 امام توسط ساواک بازداشت  شدند، افزود:با تجمع علمای بزرگ از جمله آیت الله میلانی از مشهد، آیت الله حائری از شیراز و آیت الله آخوند ملاعلی از همدان در تهران و اعلام فقاهت امام،  ایشان از زندان آزاد شدند.

 

عضو هیأت های مؤتلفه در ادامه افزود: شهید عراقی ازمشهورترین و شجاع ترین  فعالانی بود  که همیشه در صحنه  مبارزه حضور داشت و بشدت عاشق امام(ره) بود.

 

وی با اشاره به دوران تبعید امام در نوفل لوشاتو گفت:روزانه بین 300 تا 400 نفر از مردم و خبرنگاران برای دیدن و مصاحبه با امام(ره) در این محل جمع می شدند و این در حالی بود که حدود 400 ژاندارم درسه شیفت ازامام  حفاظت می کردند.

 

عضو هیأت های مؤتلفه افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی امام(ره) ابتدا به بهشت رضا رفتند وسپس از مجروحین در بیمارستان دلجویی کردند.

 

توکلی بینا خطاب به دانشجویان با بیان این که آینده در دست شما جوانان است،افزود: بنابراین خوب درس بخوانید و پیشرفت کنید چرا که آینده نظام و پاسداری از آن در دست شماست.

 

گفتنی است، اجرای موسیقی سنتی زنده و نوازندگی، اجرای کلیپ و ...  از دیگر برنامه های این جشن بود که توسط دفاتر فرهنگ اسلامی مجتمع علوم انسانی و دانشکده هنر و معماری و فنی و مهندسی درسالن همایشهای این دانشگاه برگزارشد.

 

برگزاری گردهمایی یاران انقلاب در مشهد

 

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، در گردهمایی یاران انقلاب در مشهد با حضورمسؤولان  هیئات مذهبی مشهد درمهدیه، با بیان این که یکی از مهمترین و دیرپاترین تشکل‌های شیعی،هیأت است، گفت: در این تشکل انتخابات به صورت دموکراسی صورت نمی‌گیرد بلکه انتخاب طبیعی از افراد با تقوا، فعال و از خودگذشته است.

 

حجت‌الاسلام پناهیان ویژگی کار هیأتی را نظم و مدیریت دقیق و کامل دانست وعنوان کرد: اداره هیأت‌های مذهبی، نمونه‌ای از اداره جامعه  مهدوی است لذا پیش از مطالعه جامعه مهدوی باید به چگونگی تشکیلات هیأت پرداخت.

 

وی با بیان اینکه هیأت‌داران مسلط به ارزیابی مداحان و عالمانند و از علم روان‌شناسی نیز بی‌بهره نیستند، ادامه داد: هیأت با دین، احساس و معرفت مردم در سطوح مختلف اجتماعی درگیر است، با این وجود در مراکز آموزشی به آن پرداخته نشده ولی هتلداری که با بخش کوچکی از جامعه ارتباط دارد، یکی از دروس دانشگاهی به‌شمار می‌رود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: هیأت‌داران باید جلساتی را برای هم‌اندیشی و تبادل افکار و انتقال تجربیات خود برگزار کنند زیرا این امر موجب پیشرفت در امور و کسب معارف دینی می‌شود.

 

وی با اشاره به این که برگزاری مراسم سوگواری برای شهدا در میان اهل سنت و شیعه امری مشترک است،عنوان کرد: در هیأت‌های مذهبی باید معارف دینی را منتقل کنیم زیرا در این تشکل‌ها اذهان و قلوب آمادگی لازم برای کسب علم و معرفت را دارند.

 

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان این که برخی از مساجد از هیأتی‌بودن فاصله می گیرند،ابراز کرد:هیأت به واسطه ذکر اهل بیت(ع) مکانی تربیت‌کننده است که ثمره محبت اهل بیت(ع) در این تشکل حکمت خواهد بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به اعضای هیأت‌های مذهبی،ابراز کرد:شیطان هیئت‌ها را نشانه می‌گیرد و اختلاف و تفرقه را میان افراد هیأتی به راه می‌اندازد زیرا که اگر هیئت‌ها خراب شوند، مساجد نیز رو به افول خواهند گذاشت.

 

وی با بیان این که زمانی که ابلیس ما را هدف قرار می‌دهد، باید بیش از هر وقت دیگری مراقب رفتار و اعمال خود باشیم، افزود: دشمنان ایران و اسلام همواره با ترفندهای گوناگون تلاش دارند اسلام را سرنگون کنند و در این مسیر هیأت‌ها را مورد توجه قرار داده‌اند زیرا زمین خوردن یک هیئت برایشان منفعت بیشتری دارد.

 

حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر این که اعضای هأت‌های مذهبی باید خود را در پناه اهل بیت(ع) قرار دهند و با درستی  اعمالشان،شرایط را برای ظهور امام مهدی(ع) آماده کنند،یادآور شد: دسته‌های عزاداری حرکتی سیاسی به‌شمار می‌رود که هیئت‌های مذهبی باید هر ساله برای شکوفایی آن تلاش کنند.

 

تجلیل از پیشکسوتان عرصه قرآنی خراسان رضوی

 

همزمان با ایام دهه مبارک فجر، 12 نفر از پیشکسوتان عرصه قرآن استان خراسان رضوی تجلیل می‌شوند.

 

مهدی رمضانی مسؤول دارالقرآن‌الکریم اداره کل تبلیغات  خراسان رضوی ابراز کرد: همزمان با ایام دهه فجر 12 نفر از پیشکسوتان عرصه قرآن خراسان رضوی تجلیل می‌شوند.

 

وی با بیان این که در این طرح مسؤولان به سراغ اساتید پیشکسوت قرآن می‌روند،‌ اظهار کرد: در این طرح حجت‌الاسلام سیدمحمود  مرویان‌حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به همراه تعدادی دیگر از مدیران قرآنی استان، در خانه‌های پیشکسوتان حضور می‌یابند.

 

رمضانی بیان کرد: به منظور بازدید و تکریم پیشکسوتان، مدیران قرآنی در منزل اساتیدی همچون سیدمرتضی سادات فاطمی و کاظم بافتی گرامی از اساتید و قاریان برجسته و پیشکسوت مشهد حضور یافته و از ایشان و خانواده‌های آن‌ها با تقدیم هدایایی،  تجلیل می‌کنند./934/پ203/ب4

ارسال نظرات