۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۴۶۰۰۲
آیت‌الله سبحانی:

حضور در راهپیمایی 22 بهمن شکر نعمت انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی 22 بهمن را ایام الله دانست و گفت: همه باید این روز بزرگ را به خاطر بسپاریم، آن را گرامی داشته و در راهپیمایی عظیم 22 بهمن شرکت کنیم.
 درس خارج فقه آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان این‌که خداوند به حضرت موسی(ع) می‌فرمایند که ایام‌الله را به بنی اسرائیل متذکر باش، گفت: همه یوم‌ها و مکان‌ها برای خداست، ولی در برخی ایام حق بر باطل غلبه می‌کند و نور بر ظلمت غلبه کرده و به همین دلیل خاص است.

 

وی در ادامه ابرازداشت: حضرت موسی(ع) نه معجزه بزرگ داشتند که همه آنها آیات الهی و برای پند گیری مومنان بوده است تا به هدایت الهی دست پیدا کنند و خداوند در هریک ازآنها، نشانه هایی را از هدایت تکوینی و تشریعی بیان کرده است.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که یکی از این نشانه‌ها که خداوند آن را ایام الله نامیده است، اظهار داشت: در آن دوران ایام‌الله روزی بود که بنی‌ اسرائیل از دریا عبور کرد، خداوند در این آیه می‌فرماید، روزگاری زیر فشار بودند و آنها را از فشار بیرون آوردیم؛ البته قرآن همیشه مانند آفتاب می‌تابد و برای یک روز و حادثه‌ای نازل نشده است.

 

این مرجع تقلید در ادامه خاطرنشان کرد: 22بهمن نیز ازجمله ایام الله بود که خداوند نعمت را بر روی ما بازکرد و امامی را به فریاد این ملت ستمدیده رساند که با شکست طاغوت، آنها را از ظلمت ها به سوی نور الهی هدایت کرد، پس هم باید این روز بزرگ را به خاطر بسپاریم و آن را گرامی بداریم و هم در راهپیمایی عظیم 22 بهمن شرکت کنیم.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که باید قدر انقلاب را بدانیم و اگر شکر نکنیم آن را از دست میدهیم، تصریح کرد: متاسفانه امروز کارهایی انجام می شود که نشان میدهند ما شاکر نیستیم؛ حجاب، عفاف، مسایل اخلاقی، امین بودن مسؤولان از مهم ترین مسایل کشور است که باید همه این اصول را رعایت کنیم./922/پ202/ب4

ارسال نظرات