۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۴۶۰۱۸
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

حیات و شادابی جامعه در گرو توجه به امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم، حیات و شادابی جامعه را در گرو توجه به امر به معروف و نهی از منکر دانست وگفت: برای رستگاری و عاقبت‌بخیری باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر که یک واجب فراموش شده دین است، بیشتر توجه کنیم.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر سه شنبه در جمع مردم منطقه مشهد اردهال کاشان در آستان علی بن باقر(ع)، گفت: با توجه با آیات و روایات امر به معروف و نهی از منکر یک امر حیاتی برای سلامت جامعه است که انجام آن بر ما واجب شده است.

 

وی افزود: در قرآن آمده است که باید در بین شما کسانی باشند که به خیر و خیرات دعوت کنند و امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند که این ها رستگاران هستند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که اگر کسی در زندگی و سیره رفتاری خود امر به معروف و نهی از منکر را انجام ندهد رستگار نخواهد شد، افزود: با توجه درست به این وظیفه الهی می توان بسیاری از آسیب های اجتماعی را از بین برد.

 

به گفته وی، با توجه با آیات قرآن کسی نمی تواند مدعی مؤمن بودن شود، اما به امر به معروف و نهی از منکر و اتفاقات زشت و ناپسند جامعه بی توجه باشد، چرا که با انجام این وظیفه از فروع دین می توان جامعه را اصلاح کرد.

 

وی گفت: از پیامبر اسلام(ص) روایت است که حضرت آدم خلیفه خدا بود و فرزندان صالح او پیغمبر شدند که اینها همه خواست خدا بوده است و بعد از رسول مکرم اسلام، ائمه(ع) خلیفه الله هستند.

 

وی ادامه داد: در عین حال پیامبر اسلام(ص) می فرماید هر کس امر به معروف و نهی از منکر کند، او خلیفه خدا و رسول خدا است و برای آن نیازی به رأی مردم ندارد.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) مبنی بر این که تمام کارهای خیر در مقابل امر به معروف و نهی از منکر همچون آب دهان در مقابل دریا است، افزود: امیرمؤمنان در روایتی دیگر می‌فرماید کسی که امر به معروف و نهی از منکر نکند، مرده زندگان عالم خواهد بود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: اگر به دنبال حیات و شادابی در جامعه هستیم باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم که کمترین آن این است که در انجام اعمال خلاف شرع همرنگ جماعت نشویم و با آن عمل خیر مخالفت نکنیم./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات