۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۴۶۰۲۹
فعال انقلابی خوزستان تشریح کرد:

حال و هوای اهواز در روزهای پر التهاب انقلاب

خبرگزاری رسا ـ فعال انقلابی اهواز با بیان این که در آن زمان کارمان بیشتر بر روی مسأله روشن گری و تبیین سخنان و اهداف انقلاب بود، اظهار داشت: در سال 57 مدارس از ابتدای مهرماه تعطیل شده بودند و راهپیمایی برگزار می شد و در این میان مردم با وجود متحمل شدن هزینه های بسیار اما صحنه را خالی نمی کردند.
سيد موسي بلاديان، فعال انقلابي خوزستان

سید موسی بلادیان، از فعالان انقلابی شهرستان اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به فعالیت های خود در ابتدای انقلاب اظهار داشت: در سال 57 افزون بر این که دبیر تعدادی از دبیرستان های اهواز بودم، در دانشسرای مقدماتی آن زمان تدریس می کردم و در خدمت آیت الله موسوی جزایری اعلامیه هایی که از امام راحل منتشر می شد را تکثیر و توزیع می کردم.

وی با بیان این که در آن زمان فعالیت های ما بیشتر بر روی مسأله روشن گری و تبیین سخنان و اهداف انقلاب بود، اظهار داشت: در سال 57 مدارس از ابتدای مهرماه تعطیل شده بودند و راهپیمایی برگزار می شد و در این میان مردم با وجود متحمل شدن هزینه های بسیار اما صحنه را خالی نمی کردند.

بلادیان در ادامه تصریح کرد: در آن ایام همه مردم از جمله اصناف، بازاریان، کارگران و کارمندان صبح و بعداز ظهر دسته ای اقدام به برپایی راهپیمایی می کردند و خواهران نیز در کنار برادران نسبت به حضور در اهپیمایی ها تعصب داشتند و حضور آن ها در راهپیمایی ها بسیار مشهود بود.

وی با بیان این که در هنگام نماز، راهپیمایی تعطیل می شد، گفت: راهپیمایان در معابر و میادین نماز جماعت برگزار می کردند.

بازگشت به اسلام حقیقی در شعارهای روزهای نخستین انقلاب نهفته بود

بلادیان شعار «نهضت ما حسینی است رهبر ما خمینی است» را برجستهترین شعار روزهای نخستین انقلاب دانست و افزود: بازگشت به اسلام حقیقی در این شعار نهفته است و امروزه رسالت همگان در برابر حفظ این شعار سنگین‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ تر از گذشته است؛ چون دشمنان خدا اسلام راستین را هدف قرار داده اند.

وی به پیشگامی روحانیان در راهپیمایی ها اشاره کرد و افزود: آیت الله موسوی جزایری و آیت الله حیدری از جمله کسانی بودند که در راهپیمای ها آنان را مشاهده کردم و بیشترین راهپیمایی ها در خیابان امام خمینی(ره) و خیابان شریعتی کنونی و خیابان 24 متری بود.

بلادیان در ادامه تصریح کرد: گروه هایی تحت تأثیر کمونیست ها بودند که شعار «نان، مسکن، آزادی» را سر می دادند و می خواستند جلوی شعار ما را بگیرند در حالی که شعار ما اسلامی و در اسلام نان و تأمین مسکن و آزادی بود.

اعتصاب کارکنان صنعت نفت تأثیر بسزایی در سرعت بخشیدن به حرکت های مردمی داشت

وی با اشاره به اعتصاب کارکنان شرکت نفت اظهار داشت: تولید و توزیع نفت را کارکنان شرکت نفت متوقف کرده بودند و این مسأله تأثیر بسزایی در سرعت بخشیدن به حرکت مردمی داشت.

بلادیان با اشاره به جهت دهی هایی که از تهران صورت می گرفت و چگونگی پیاده سازی آن جهت دهی ها در اهواز گفت: آن زمان نوارهای کاست سخنان امام خمینی(ره) به سختی به دست ما می رسید و با دستگاه های موجود آنان را تکثیر می کردیم و اعلامیه ها نیز به همین شکل چاپ و توزیع می شد و پیرامون مسایل مهم و فوری تماس هایی با پایتخت برقرار می کردیم.

وی با اشاره به عوامل حضور مردم در صحنه با وجود مشکلات زیاد اظهار داشت: جوانان و دانشجویان که فساد طبقه حاکم را دیده بودند با شور و نشاطی وصف ناپذیر در این راهپیمایی ها شرکت می کردند.

پیش از انقلاب آزادی عمل در نوآوری و ابتکار در مباحث علمی وجود نداشت

بلادیان در ادامه گفت: تصور این که جوانان در آزمایشگاه ها بنشینند و مسایل جدید را مطرح کنند هرگز وجود نداشت در آن زمان هرگز کسی تصور نمی کرد که بتواند دست به ابتکاری جدید بزند و آزادی عمل در مباحث علمی و فناوری هرگز به شکل امروز وجود نداشت.

وی با بیان این که آزادی عمل در انتخاب وجود نداشت و هرگز انتخاباتی در دوران پهلوی برگزار نشد، گفت: هرگز شخصی از مردم و توده مردم نمی توانست در پست های حکومتی حضور یابد.

بلادیان در ادامه گفت: در نظام اسلامی مردم در انتخاب رهبری به واسطه خبرگان نیز نقش دارند؛ این مسأله در حالی است که در آن زمان تصور رسیدن به چنین روزی را نمی شد در خیال هم جا داد.

فعال انقلابی اهواز با بیان این که در نظام اسلامی مردم مسؤولان را با واسطه و یا بدون واسطه تعیین می کنند، گفت: در بهمن 57 مردم نخواستند حکومت غیر خدا را بپذیرند و حکومت الهی را می خواستند.

وی در ادامه با بیان خاطره ای از دوران پیش از انقلاب گفت: با فارغ التحصیلان دانشگاه اهواز به مصر رفتیم و در مسجد حضرت زینب(س) دومین مسجد بزرگ مصر حضور یافتیم و زمانی که فهمیدند ما ایرانی هستیم به ما اهانت شد، آن ها می گفتند شما هم پیمان با رژیم غاصب اسرائیل هستید و سوخت آن ها را تأمین می کنید و آن ها مردم بی گناه را بمباران می کنند.

ملت ایران مدافع بشریت است

بلادیان با بیان این که امروز بزرگ‎ترین حامی فلسطین ایران است، اظهار داشت: این حمایت به سبب این است که ما مدافع بشریت هستیم و تنها انقلابی که بر اساس اسلام پی ریزی شده ایران است.

وی در ادامه تصریح کرد: پیش از انقلاب نخست وزیر، وزیر آموزش و پرورش و وزیر دفاع ایران بهائی بودند و تاریخ نشان داده که بهائیت برای ایران مخرب بوده است.

بلادیان با بیان این که شایستگی مسؤولان در دوران پیش و پس از انقلاب قابل مقایسه نیست، گفت: رهبر معظم انقلاب امروزه دنیا را با یک نامه تکان می دهد.

فعال انقلابی اهواز به وظیفه ملت ایران در برهه کنونی اشاره کرد و گفت: همان گونه که امام خمینی(ره) فرمود باید در هنگام مشکلات به دستورات اسلامی مراجعه کرد و نسبت به ولی فقیه تبعیت محض داشته باشیم.

تفاوت های انقلاب ایران با دیگر انقلاب های جهان

بلادیان با اشاره به تفاوت انقلاب ایران با دیگر انقلاب های جهان تصریح کرد: انگیزه الهی مردم، راه و روش و برخورداری از امدادهای غیبی از جمله این تفاوت ها است.

وی در ادامه تصریح کرد: ویژگی های انقلاب اسلامی را باید از خود اسلام گرفت و نمی شود به دلخواه برای انقلاب اسلامی ویژگی و شرایطی برشمرد و این ویژگی ها از اصول و فروع دین، از اخلاق و روابط اجتماعی، اسلامی که منبع آن قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت است نشأت می گیرد.

بلادیان با بیان این که انقلاب اسلامی ایران انقلابی خدایی است، گفت: هدف از انقلاب اسلامی رضایت خدا و برقراری حاکمیت الله بر تمام ابعاد و زوایای جامعه و فرد، به دور از هرگونه التقاط و انحراف و نفی هر گونه حاکمیت طاغوت ها و خودیت ها است.

تأثیر انقلاب ایران بر انقلاب های منطقه

بلادیان به تأثیر انقلاب بر دیگر کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: یکی از نتایج انقلاب اسلامی ایران تأثیر پذیری حزب الله لبنان و حماس از این انقلاب است و همه اینها به مسأله ولایت و مهدویت برمی‌گردد و می‌تواند آغازی برای ظهور نجات‌بخش بشریت باشد.‎

وی ابرازداشت: حرکت انقلاب با پیام های امام راحل آغاز شد و مهم‌ترین مسأله برای ایشان مسأله ولایت فقیه بود و عقیده داشت «‌ما در مملکتی هستیم که متعلق به امام زمان است و مکلفیم با تمام توان بکوشیم تا آنچه مورد نظر امام زمان(ع) است را بر آورده سازیم.

بلادیان انقلاب اسلامی ایران را زاییده تفکر مهدوی دانست و گفت: امید و اعتقاد ما بر این است که حکومت جهان در دست فردی از سلاله پیامبر اعظم(ص) قرار گیرد و در راه رسیدن به این آرمان اگر تمام دنیا با ما دشمنی کند، یأس در دل ما راه پیدا نمی کند و همواره به زمینه‌سازی برای این حکومت جهانی می‌اندیشیم./9464/ت301/ب2

ارسال نظرات