۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۴۶۰۵۶
مسؤول شورای سیاستگذاری جشنواره عمار:

دشمن نمی خواهد قدرت سینما در خدمت ارزش ها باشد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای سیاستگذاری جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: تاکنون فیلم های انقلابی در سینمای ایران به ندرت اکران شده است و این به خاطر این است که دشمن اجازه نمی دهد ارزش های انقلابی در سینمای ما نمود یافته و این قدرت نرم در اختیار ملت ایران قرار گیرد.
جشنواره فيلم مردمي عمار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، وحید جلیلی، مسؤول شورای سیاست گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار، ظهر امروز در نخستین روز از برنامه اکران فیلم های این جشنواره در جمع طلاب، مسلمانان و دانش پژوهان غیر ایرانی 45 کشور جهان در جامعة المصطفی العالمیة مشهد، با بیان این که جشنواره فیلم عمار اولین بار در سالروز 9دی در سال 89 با 20 فیلم و در 30شهر نقطه از کشور برگزار شد، گفت: اکنون و با گذشت چهار سال از آغاز به کار جشنواره، این آمار به 1500فیلم و سه هزار نقطه کشور افزایش یافته است.

 

جلیلی  با بیان این که دشمن مانع دست یابی ایران به ابزار رسانه می شود چرا که  رسانه می تواند به مراتب از انرژی هسته ای و تکنولوژی های پیشرفته خطرناک تر  شود، افزود: تاکنون فیلم های انقلابی در سینمای ایران به ندرت اکران شده است یا فیلم هایی درباره شهدای هسته ای و ترور شخصیت های مطرح کشور در سینما نداشته ایم و این به خاطر این است که دشمن اجازه نمی دهد ارزش های سینمایی در ایران نمود یابد و این قدرت نرم در اختیار ملت ایران قرار بگیرد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با بیان این که ما سعی کردیم کار عمار را عملی و نظری در کنار هم انجام دهیم، اظهار کرد: جشنواره عمار نقطه شروعی برای به هم زدن این نامعادله بود که باید با همکاری یکدیگر تلاش کنیم جریانات انقلابی و عدالت خواهی که در کشور وجود دارند، حضور نیز پیدا کنند. در همین راستا، گام بعدی جشنواره عمار، جهانی کردن آن است.

 

مسؤول شورای سیاست گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار، میهمانان کشورهای خارجی را بخشی از سپاه رسانه ای انقلاب خواند و گفت: در شرایطی که غربی ها شبانه روز برای نابودی عقبه اسلام تلاش می کنند، شما افسران آماده این جنگ هستید و می توانید عمار را به عنوان الگوی مستقلی در کشورهای خود اجرا کنید.

 

 وی با اشاره به این که ما دچار بی عدالتی رسانه ای هستیم، افزود: در کشور ما در تمامی عرصه ها عدالت برقرار شده اما در حوزه رسانه این گونه نبوده است و عمار برای جبران این بی عدالتی و استضعاف رسانه ای از همان آغاز کار  تلاش کرده است.

 

جلیلی برخی فیلم های  سینمایی کشور را فاقد ارزش های سینمایی و جذابیت دانست و تصریح کرد: بسیاری از فیلم های ایران در شمال تهران و پیرامون مسائل آن ساخته می شود و مخاطب عام ندارد در واقع سینمای ایران نسبت به جامعه بیش از 70 میلیونی خود، مخاطب ندارد.

 

وی خطاب به حضار افزود: مدرسه المصطفی العالمیة مشهد فرصت مغتنمی است که شما می توانید در آن به صورت کامل با فضای رسانه ای و هنر آشنا شوید و آن را در کشورهای خود به کار گیرید./844/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات