۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۴۶۱۲۵
استاد حوزه علمیه قم:

حفظ حجاب از شروط استخدام بانوان در ادارات باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم به نقش دولت در سلامت اجتماعی اشاره کرد و گفت: حفظ حجاب و شئونات اسلامی از شروط استخدام بانوان در ادارات قرار گیرد تا کارمندان خانم محجبه، الگوی خوبی برای مراجعین به سازمان‌ها و ادارات باشند.
حجاب
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز حجاب ریحانه‌النبی(س)، حجت الاسلام زاهدی، استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت سلامت اجتماعی و عفت عمومی اظهار داشت: برای جلوگیری از خدشه دار شدن حجاب در جامعه باید خانواده‌ها و مسؤولان در این زمینه هم‌افزایی داشته باشند و با این مقوله فرهنگی درجامعه با تسامح و بی‌تفاوتی رفتار نکنند.

وی ابراز داشت: حساسیت داشتن به مقوله حجاب و عفاف در جامعه بسیار مناسب و پسندیده است اما فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه باید با مهارت و با هدف تأثیرگذاری بر مخاطب صورت بگیرد.

حجت الاسلام زاهدی با اشاره به اهمیت ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر را می‌توان از طریق تذکر نرم و محترمانه در جامعه اجرا کرد و گفتار نرم به طور قطع تأثیرگذاری بیشتری بر افراد خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت سلامت اجتماعی یادآور شد: نهادهای مختلف می‌توانند با تدوین بخش‌نامه‌هایی که در آنها بر رعایت شئونات اسلامی تأکید شود، کارمندان و ارباب رجوعانشان را به رعایت حجاب اسلامی ملزم ‌کنند تا در جامعه اسلامی هر فردی در مراجعه به هر نهادی سلامت اجتماعی و عفت عمومی را ملاحظه کند.

استاد حوزه علمیه قم به نقش دولت در سلامت اجتماعی اشاره کرد و گفت: حفظ حجاب و شئونات اسلامی از شروط استخدام بانوان در ادارات قرار گیرد تا کارمندان خانم محجبه، الگوی خوبی برای مراجعین به آن سازمان و ادارات دولتی باشند.

وی حجاب را قانون الهی خواند و تأکید کرد: قوانین راهنمایی و رانندگی از نوع فرهنگ اجتماعی است که قابل وضع و قرارداد است اما حجاب حکم شرعی و قطعی خداوند است که لازم الاجرا بوده و هیچ شکی در آن نیست.

حجت الاسلام زاهدی در پایان به طرح های مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقوله حجاب اشاره کرد و افزود: اگرچه حجاب، قانونی الهی و شرعی است اما مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی با مصوبه‌ها و طرح‌های در دست اجرا که تعدادی از آنها را به سازمان‌ها و نهادها ابلاغ کرده است می‌تواند بر عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای مسؤول نظارت داشته باشد و از آنها گزارش فعالیت بخواهد./908/
د101/ب6
ارسال نظرات