۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۴۶۱۵۴
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی مشهد:

ولایت فقیه دکترین مدیریت تشیع در عصر حاضر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) مشهد با اشاره به این که ولایت فقیه، دکترین مدیریت تشیع در عصر حاضر است، گفت: غرب امروز به قدرت ایران پی برده است و اعتراف می کند که باید حکومت ایران سرنگون شود؛ بحث هسته ای بهانه است و دشمن با حکومت اسلامی مشکل دارد.
ولایت فقیه دکترین مدیریت تشیع در عصر حاضر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،حجت الاسلام حسن نوروزی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) مشهد، امروز در نشست سیاسی «گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی ایران» که به همت واحد فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، گفت: دکترین و تز امام خمینی(ره) بانوان را به عرصه های اجتماعی وارد کرد.

 

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران، خاستگاه تشیع است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، قدرت حزب الله لبنان و همچنین انصارالله یمن را تقویت کرده است.

 

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: مشکلاتی که زمان شاه با آن ها مواجه بودیم، قابل مقایسه با مشکلات امروز نیست. در زمان رژیم طاغوت، شاه، ژاندارم آمربکا در خلیج فارس بود. اشرف پهلوی، جزو بزرگترین تاجرهای مواد مخدر بود و حتی خود شاه نیز به مواد مخدر اعتیاد داشت؛ در حالی که که امروز کسی رهبری این نظام را بر عهده دارد که بزرگترین مرجع جهان تشیع است.

 

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران، مرکز تشیع است، گفت: غرب امروز به قدرت ایران پی برده است و اعتراف می کند که باید حکومت ایران سرنگون شود. بحث هسته ای امروز بهانه است؛ دشمن با حکومت اسلامی مشکل دارد.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی مشهد افزود: خداوند در قرآن می فرماید: « وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ، و کسانى که در راه ما مجاهدت کنند، به یقین آن ها را به راه‏هاى خود هدایت مى‏کنیم، و بى‏تردید خدا با نیکوکاران است». امام خمینی(ره) معتقد به لطف و توجه الهی بود و باور داشت که خداوند او را کمک می کند.

 

وی با اشاره به این که ولایت فقیه، دکترین مدیریت تشیع در عصر حاضر است، ابراز کرد: امام خمینی(ره) مبانی فقهی بحث ولایت فقیه را در کلاس های خود بررسی کرده و ارائه می دهند.

 

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: قیام ها و نهضت هایی تاریخی بر مبنای برنامه ریزی و راهبردهایی انجام گرفته است، حکومت حضرت علی(ع) نیز دارای برنامه بوده است؛ نامه هایی که ایشان به فرمانداران و کارگزاران خود مؤید این مطلب است. 

 

 حجت الاسلام نوروزی گفت: امام خمینی(ره) در تمام حوزه ها دارای دکترین هستند و شاگردان امام خمینی(ره) چون ستارگان درخشان دور فکر امام را گرفته بودند و مبانی و تفکرات ایشان را به مردم منتقل می کردند. 

 

وی گفت: امام خمینی(ره) به خداوند، مردم و هدف خود ایمان داشتند، ایشان به مردم ایران ایمان داشتند و می دانستند در برابر ظلم های رژیم شاهنشاهی مقاومت و ایستادگی می کنند.

 

گفتنی است در پایان این مراسم، از فعالان عرصه پژوهش و فرهنگی این مدرسه تقدیر و تجلیل شد./1309/پ202/ب5

 

ارسال نظرات