۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۴۶۱۸۳
استاد حوزه علمیه:

تلفیق موفق رهبری سیاسی و دینی در اداره جامعه از مهم ترین دستاوردهای انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: تلفیق موفق رهبری سیاسی و دینی در اداره جامعه از مهم ترین دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.
حجت الاسلام صالحي مهر - گفتمان ديني در آشخانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام احمد صالحی مهر، استاد حوزه علمیه و مدرس گفتمان های دینی در استان خراسان شمالی امروز در دومین گفتمان دینی که با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان مانه و سملقان با حضور هنرجویان هنرستان فارابی شهر آشخانه، مرکز این شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و فرا رسیدن سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب  اسلامی، بر ادای رسالت حفاظت و حراست انقلاب از سوی جوانان تأکید کرد.

 

وی اضافه کرد: برای پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی جوانان زیادی جان خود را از دست دادند و جوانان امروز و نسل های جدید انقلاب وظیفه دارند از آرمان ها و خون این شهدا پاسداری کنند.

 

حجت الاسلام صالحی مهر با اشاره به توطئه های متعدد دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی، افزود: اکنون نظام اسلامی در شرایط و مقطع حساسی از تاریخ تحولات جهان قرار گرفته که این دوران برای فلسفه و پیام انقلاب اسلامی حیاتی و سرنوشت ساز است.

 

وی تصریح کرد: همه مسؤولان و متولیان به همراه مردم وظیفه دارند تا با شناخت واقعیت ها، ریشه ها و آثار گوناگون انقلاب در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، برای استحکام بیشتر انقلاب و نظام و صدور پیام ها و آرمان های آن به سایر ملت های آزاده جهان اقدام کنند.

 

حجت الاسلام صالحی مهر اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در بیست و دوم بهمن ماه سال 57 با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسیده و امروز پس از 36 سال همچنان چراغ راه زندگی بسیاری از ملت های جهان است.

 

به گفته وی برای توسعه این روند می بایست با برنامه ریزی مناسب ضمن تثبیت ارکان مختلف انقلاب و دفع نقشه ها و توطئه های دشمنان، آرمان های انقلاب را به سایر نقاط دنیا صادر کنیم.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این که انقلاب و نظام اسلامی ایران در طول بیش از سه دهه گذشته تأثیر زیادی در عرصه بین المللی داشته و دستاوردهای متعددی نیز در این زمینه کسب کرده است، اضافه کرد: تجدید بنای تفکر انقلابی بر مبنای دین نخستین دستاورد بین المللی انقلاب اسلامی بود.

 

حجت الاسلام صالحی مهر مطرح شدن اسلام به عنوان یک ایدئولوژی انقلابی، احیای اخوت اسلامی در میان مسلمانان جهان و احیای روحیه گرایش به معنویات و ارزشهای دینی در بین امت اسلام را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه فراملی دانست.

 

وی تصریح کرد: همچنین تلفیق موفق رهبری سیاسی و دینی در اداره جامعه از مهم ترین دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی محسوب می شود.

 

به گفته حجت الاسلام صالحی مهر احیای روحیه خودباوری و سلطه ستیزی در میان ملت های دنیا، منفعل شدن دولت ها و قدرت ها در برابر اراده ملت ها، تقویت توان ایستادگی در برابر زر و زور و تزویر و ... برخی دیگر از دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی محسوب می شوند.

 

وی در پایان با دعوت از آحاد افراد جامعه اسلامی برای حضور گسترده و حماسی در مراسم راهپیمایی و تظاهرات یوم الله بیست و دوم بهمن ماه، اظهار امیدواری کرد که مردم ایران فردا با حضور پرشور خود در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن تجدید بیعت دوباره با آرمان های نظام و انقلاب بار دیگر امید دشمنان را به یأس بدل کنند.

 

گفتنی است، در پایان این گفتمان دینی حجت الاسلام احمد صالحی مهر، استاد حوزه علمیه و مدرس گفتمان های دینی در استان خراسان شمالی به سؤالات و شبهات دانش آموزان پیرامون موضوع انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پاسخ داد./9314/پ202/ب6

ارسال نظرات