۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۴۶۲۱۷
آیت الله شبستری:

برای حل مشکلات اقتصادی نگاهمان به خارج از کشور نباشد/ رکن اقتصاد مقاومتی تولید بیشتر و صرفه‌جویی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو صرفه‌‌جویی، عزم ملی، مدیریت جهادی و افزایش تولید است، گفت: برای حل مشکلات اقتصادی نگاهمان به خارج از کشور نباشد.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی شامگاه سه شنبه 21 بهمن ماه در دیدار کارکنان و مدیران شرکت ایران خودرو تبریز اظهار داشت: یکی از آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری مسأله توسعه تولید، خودکفایی و پیشرفت اقتصاد کشور است.

 

وی با بیان این‌که تولید سبب شکوفایی اقتصادی می‌شود، افزود: توسعه صنعتی با هدف افزایش تولید داخلی، خودکفایی و ارتقای جایگاه اقتصادی کشور از آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو صرفه‌‌جویی، عزم ملی، مدیریت جهادی و افزایش تولید است، تصریح کرد: کلید حل مشکلات اقتصادی در دست تولید کنندگان و صنعتگران است و آنها می توانند در زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و نیز افزایش تولید مفید باشند.

 

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که تکیه بر اقتصاد مقاومتی تنها راه کار بهبود وضعیت اقتصادی کشور است، افزود: موضوع تولید، خودکفایی و شکوفایی اقتصادی برای مسلمانان یک وظیفه و تکلیف به شمار می‌رود. عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی نگاهمان به دروازه‌های خارج نباشد، گفت: هدف واقعی استکبار و تحریم‌ به عنوان عاملی مهم برای متوقف کردن پیشرفت ایران است.

 

وی با بیان این‌که رکن اقتصاد مقاومتی تولید بیشتر و صرفه‌جویی است، اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ مصرف بی‌رویه به ویژه در مهمانی‌ها، عزاداری‌ها و آیین‌های عروسی در کشور نهادینه شده است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خواستار تغییر این رویه و رعایت صرفه‌جویی در تمام عرصه‌ها و در نهایت ترویج این فرهنگ در جامعه شدند و افزود: رفع مشکلات اقتصادی جامعه در سایه توجه به تولید ، صنعت و صرفه‌جویی است.

 

آیت الله مجتهدشبستری با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزایش تولید، صرفه‌جویی و مدیریت جهادی را از مهم ترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور دانست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعبیر اخیر رهبری در مورد تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی ابراز داشت: دشمن در نقطه مقابل جریان های تکفیری جریان افراطی شیعی را در داخل کشور ایجاد کرده است و این تشیع انگلیسی با بدعت و خرافه، بهانه به دست وهابیت آمریکایی می دهد تا مسلمین را به قتل برساند.

 

امام جمعه تبریز ادامه داد: مسلمانان شیعه و سنی دنیا باید آگاه باشند و نگذارند توطئه های دشمنان در آنان اثر کند و بیش از پیش باید وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کرده و علیه دشمنان اسلام بسیج شوند.

 

آیت الله شبستری در پایان تصریح کرد: جریان تشیع لندنی در ایران در ایران در حال ترویج خرافات و قمه زنی بوده و بر علیه امام، رهبری، شهید مطهری، آیت الله بهجت، و سایر بزرگان فعالیت کرده و سم پاشی و تفرقه افکنی می کنند و اگر ما از آن اسلام نابی که حضرت امام(ره) محافظت و حراست نکنیم در پیشگاه الهی مسؤول خواهیم بود./935/پ202/ب6

ارسال نظرات