۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۲۴۶۲۳۳
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

با تسلیم شدن و کوتاه آمدن در برابر آمریکا مشکلات کشور حل نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله اراکی گفت: برخی عناصر سست عنصر بر این باور اند که اگر نسبت به خواسته های امریکا کوتاه بیاییم مشکلات حل می شود و آنها باید بدانند که قرآن کریم این مسائل را رد می نماید و عزت را تنها از آن خداوند می داند.
آيت الله محسن اراکي، دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر امروز در همایش تبیین انقلاب و بیداری اسلامی که در کانون بسیج اراک و به میزبانی بسیج مهندسین استان مرکزی برگزار شد بیان داشت: دو کلمه عزت و ذلت در قرآن کریم بسیار تکرار شده است و معنای عزت با انقلاب اسلامی ایران گره خورده است و اگر بگوییم انقلاب ما انقلابی بود که عزت را برای ما بیمه کرد و مردم را از ذلت به عزت آورد؛ سخنی به گزاف نگفته ایم.

 


آیت الله اراکی با بیان این که عزت پایدار یکی از ویژگی‌های جامعه مومن است اظهار کرد: خداوند متعال عزت پایدار را یکی از خصوصیات مومنان برمی شمارد و در مقابل ذلت نتیجه اقدامات و تصمیمات جامعه کافر است و خداوند بلند مرتبه منافقان را ذلیل و فاقد عزت می داند.

 

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: خداوند ذلت را برای مومنین نمی‌پسندد این موضوع یک استراتژی بنیادی و اساسی خط ایمان در جامعه بشری است.

 

 

آیت الله اراکی افزود: افرادی که دچار ذلت شده اند یر این گمان اند که سرپرستی کافران را بر سرپرستی مومنان ترجیح می دهند و در این فکر هستند که اگر تن به فرمان کافران بدهند به عزت می رسند.

 

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: امروز گاهی در جمع برخی از انسان های سست اراده و سست عنصر  که دچار ذلت هستند می بینیم که بر این اندیشه اند که عزت با پیوستن به ولایت کافران بدست می آید و بر این مسأله فکر می کنند که اگر نسبت به خواسته های امریکا کوتاه بیاییم مشکلات حل می شود و آنها باید بدانند که قرآن  کریم این مسائل را رد می نماید و عزت را تنها از آن خداوند می داند در این راستا شعار (هیهات منا الذله) که از سوی امام حسین(ع) مطرح شد شعار انقلاب ما بوده و خواهد بود.

 

 

آیت الله اراکی  در ادامه گفت: انقلاب ما عزت را برای ملت ایران به ارمغان آورد و همچنین انقلاب اسلامی نیز با عزت مندی گره خورده است و ملت ایران در مقابل خواسته‌های دشمن تسلیم نخواهد شد و برای دست‌یابی به حقوق خود پا‌فشاری می نماید.

 

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: اراده‌ها هویت جوامع را می‌سازند که اگر جوامع و کشورها در این مسیر از اراده‌های الهی به ویژه ولایت فقیه استفاده کنند پیروز خواهند بود و ولایت به این معنا است که سرچشمه اراده ای که انجام می دهیم اراده الهی باشد و عزتی که مومنین بدست می آورند در سایه همین ولایت تحقق پیدا می کند و بر اساس آیات قرآن خلافت به مومنان عزتمند تعلق می گیرد و همچنین ولایت فقیه را می‌توان اراده خداوند در جوامع دانست که با تبعیت از آن جوامع به عزت دست پیدا می‌کنند.

 

 

وی افزود: عزت اراده‌ای شکست‌ناپذیر است و یکی از ویژگی‌های مسیر ولایت الهی است و همچنین انسان با عزت در مشکلات و موانع شکست نمی‌خورد و انقلاب اسلامی عزت را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

 

 

آیت الله اراکی  اظهار داشت: وقتی ملتی روی پای خود بایستد و از توان داخلی خود برای انجام امور استفاده کند و اراده اش اراده خدا باشد قطعا در تمامی عرصه‌ها موفق خواهد شد و سربلندی از آن امت و ملتش می شود و این آن چیزی است که از انقلاب و امام آموختیم که مقاومت و ایستادگی در راه اجرای اوامر خداوند؛ مسیر عزت است.

 

 


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه گفت: اگر به مقاومت در برابر خواسته‌های نظام سلطه ادامه دهیم قطعا به پیروزی نهایی می رسیم و ملت جمهوری اسلامی ایران ایران اقتدار و قدرت کنونی را مدیون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان و شهدای انقلاب، دفاع مقدس و تدبیر های امام خمینی(ره) هستند و پیروزی انقلاب اسلامی یک تجربه ارزشمند برای دیگر مسلمانان و اسلام‌خواهان خواهد بود. /842/پ202/ش

 

ارسال نظرات