۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۴۶۲۸۳
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

امام خمینی هویت ملی را در ایران بازسازی کردند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله اراکی با بیان این‌که امام خمینی(ره) هویت ملی را در ایران بازسازی کردند،‌ گفت: در انقلاب اسلامی تنها شاهد تغییر یک رژیم سیاسی به رژیم سیاسی دیگر نبودیم و هویت جامعه دگرگون شد.
دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شب گذشته در دیدار با مردم در مسجدالجواد(ع) اراک بیان داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) بسیار مهم و اساسی است که این رویداد مهم سبب تغییرات اساسی در جامعه شد.

 

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی تنها شاهد تغییر یک رژیم سیاسی به رژیم سیاسی دیگر نبودیم و هویت جامعه شامل دگرگونی شد؛ امام خمینی(ره) هویت ملی در ایران را بازسازی کرد.

 

آیت الله اراکی گفت: مسأله ولایت در جوامع به شکل های گوناگون وجود دارد و تفاوت ولایت فقیه با سایر ولایت‌ها این است که فقیه با دستورات الهی آشنا است و به آن پایبند و آن را اجرا می کند و در واقع عادل است.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: نظریه اسلام به این گونه است که فرمانروای امت اسلامی، پیامبر(ص) می باشد و آیات قرآن کریم شاهدی بر این مدعا است.

 

آیت الله اراکی اظهار کرد: بزرگت‌رین معجزه پیامبر(ص) این است که افرادی مثل حضرت امیر(ع) و حضرت زهرا(س) را تربیت کرد و از دامان حضرت زهرا(س) در طول تاریخ افراد بزرگی پرورش یافتند و مقام معظم رهبری نیز نمونه ای از از این تربیت شدگان است.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: در دوران قبل از انقلاب اسلامی بدخواهان قصد داشتند که مردم از فرامین آمریکا و شیاطین پیروی کنند، همچنین دوران قبل از انقلاب هویت ایرانی‌ها را از بین برده و سبب فساد و فحشا در جامعه شدند اما با وقوع انقلاب و آمدن امام(ره)، هویت تغییر یافت و بنا به گفته حضرت امام(ره) هویت ما محمدی، علوی، فاطمی، حسنی و حسینی شد.

 

آیت الله اراکی در ادامه گفت: امروز وقتی می بینیم به مقدسات و نبی مکرم اسلام(ص) توهین می شود کل جامعه اسلامی ناراحت و دلگیر می شوند و در جای دیگر زمانی که مردم فلسطین و لبنان در برابر رژیم صهیونیستی به دستاوردها و پیروزی می رسند همه خوشحال و شادمان می شوند و این هویت واحدی است که به آن افتخار می کنیم./842/پ203/ب4

ارسال نظرات