۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۴۶۲۸۵
رسا از راهپیمایی 22 بهمن چهارمحال و بختیاری گزارش می دهد؛

حضور پرشور مردم با وجود بارش شدید باران

خبرگزاری رسا ـ صبح امروز با وجود بارش شدید باران در جای جای استان چهارمحال و بختیاری، مردم این استان با شور و نشاط خاصی در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند.
راهپيمايي 22 بهمن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، صبح امروز با وجود بارش شدید باران در جای جای استان چهارمحال و بختیاری، مردم این استان با شور و نشاط خاصی در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند و به همگان نشان دادند که برای حفظ ارزش های این نظام و انقلاب، باران که هیچ اگر از آسمان سنگ هم ببارد باز هم در صحنه خواهند ماند.
 
این راهپیمایی باشکوه که در 43 نقطه از استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، به صورت مستقیم از شبکه استانی جهانبین و شبکه های سراسری صدا و سیما نیز پخش شد.
 
در شهرکرد آهنگ «مرگ بر آمریکا» به خوانندگی حامد زمانی در چهارراه بازار و مسیرهای منتهی به امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون پخش می‌شد که مردم نیز در پی آن با مشت‌های گره کرده شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.
 
همچنین اقوام بختیاری با حضور در جمع راهپیمایان شهرکردی در حالی که لباس سنتی خود را به تن داشتند، به اجرای ساز محلی خود یعنی «ساز و دهل» پرداختند.
 
طلاب حوزه علمیه برادران شهرکرد نیز به دلیل همجواری مدرسه خود با محل تجمع مردم، در حالی که به صورت یک دست کفن پوش شده بودند و در دستان خود تمثال مبارک رهبر فرزانه انقلاب را حمل می کردند، مدیریت اجرای برنامه را نیز به دست گرفته بودند.
 
در آغاز برنامه رزم نوزان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این استان با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن اقدام به اجرای قطعه‌های انقلابی و حماسی برای مردم کردند.
 
با آغاز راهپیمایی در شهرکرد مردم بار دیگر بر استفاده به حق خود از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دفاع کردند و شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست، سر دادند.
 
جمعی از راهپیمایی ‌کنندگان شهرکردی همچنین با شعار «دیپلمات هسته‌ای،‌ مراقبت مراقبت» از مسؤولان خواستند که از حقوق هسته‌ای ایران ذره‌ای کوتاه نیایند.
 
البته راهپیمایان در طول مسیرهای راهپیمایی با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «نه سازش، نه تسلیم، یار خامنه‌ای هستیم»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، پلاکاردهایی با مضمون «ما مشتاق گزینه‌های روی میزیم»، «آقای کری! ما برای نبرد بزرگ آماده‌ایم»، «ما همه مصطفاییم، دشمن‌آمریکاییم»، «لبیک یا رسول الله» در دست داشتند.
 
در سایر نقاط این استان نیز گروه های گوناگون مردمی در کنار مسؤولان و ائمه جمعه به راهپیمایی در زیر بارش رحمت الهی پراختند.
در شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری، زن و مرد، پیر و جوان از صبح زود با در دست داشتن تمثال های مبارک امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب، در مقابل امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون این شهر تجمع و از آن جا با مشت های گره کرده و با فریادهای «الله اکبر، خامنه ای رهبر» و «مرگ بر آمریکا» و « مرگ بر اسراییل» به سمت مصلای بزرگ امام خمینی(ره) حرکت کردند.
 
در این راهپیمایی باشکوه از نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گرفته تا گروه های مختلف مردمی، روحانیان، دانشجویان، فرهنگیان، بازاریان، سپاهیان، نیروهای نظامی و انتظامی، دانش آموزان و همه و همه آمده بودند تا نشان دهند که تا آخرین قطره خون پای ارزش های انقلاب ایستاده اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد گفت: دشمن زمانی هجمه کرد که ما سستی کردیم و تلاش کردیم با آن ها مماشات کنیم اما آن زمان که ما مقاومت کردیم و ایستادیم دشمن راهی جز عقب نشینی نداشت.
 
امام جمعه شهرکرد 22 بهمن را روز نشان دادن مقاومت خود به دشمن دانست و افزود: امروز روزی است که این فریاد دوباره به گوش دشمن خواهد رسید که ما امت ایستاده و مقاوم هستیم و به هیچ عنوان اجازه نمیدهیم دیگران به دستاوردهای عظیم انقلاب و آنچه که در این 36 سال به دست آورده‌ایم چوب تاراج بزنند و به وسیله توطئهها و ترفندهای آسیب ببیند.
 
وی با تأکید بر این که ما تربیت شده مکتب اهل بیت عصمت و طهارت و مکتب عاشورا هستیم، ابراز داشت: به همین دلیل خود را مؤظف میدانیم از این مکتب دفاع کنیم تا انشالله این پرچم را به دست صاحب اصلی ‌اش حضرت بقیه‌الله اعظم امام عصر برسانیم و زمینه‌ساز ظهور آن بزرگوار باشیم.
 
قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز که از نخستین لحظات آغاز راهپیمایی به خیل عظیم مردم ولایتمدار شهرکرد پیوست به خبرنگار ما گفت: علی رغم تبلیغات منفی دشمنان انقلاب اسلامی برای کمرنگ جلوه دادن این راهپیمایی، اما مردم پرشورتر و آماده تر از گذشته در صحنه حضور دارند که این مایه سرور است.
 
وی با بیان این که امروز مردم با هر لباس و در هر جایگاهی آمده اند تا مشت محکمی بر دهان یاوه گویی های غرب بزنند، تصریح کرد: دشمن بداند که بهترین و مهم ترین بمب اتم این کشور همین حضور همه جانبه ملت است که اگر بر سر آن ها خراب شود، از هزاران بمب اتم نیز ویران کننده تر خواهد بود.
 
در ادامه مسیر نیز حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی، مدیر حوزه علمیه شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به سخن رهبر فرزانه انقلاب که حفظ وحدت، بزرگ ترین سرمایه انقلاب اسلامی است گفت: راهپیمایی 22 بهمن به عنوان بزرگترین جشن‌ سالگرد پیروزی انقلاب از مهمترین مناسک انقلابی ملت ایران است که به عنوان یک عامل قدرتمند در افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران نقش مؤثری دارد.
 
وی حضور حماسی و پرشور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را تجدید میثاق با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) دانست و افزود: مردم باید با هوشیاری و فرصتشناسی پرشورتر از گذشته در راهپیمایی 22 بهمن امسال شرکت کردند و این مایه افتخار است.
 
گفتنی است، در بیشتر مناطق 43 گانه این استان برای راهپیمایی، از حضور ائمه جمعه و شخصیت های شناخته شده استانی برای سخنرانی در این مراسم استفاده به عمل آمده است./9457/پ201/ب2
ارسال نظرات