۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۲۴۶۴۵۹
دادستان کل کشور:

امام راحل پرچم انقلاب را برای زمینه سازی حیات طیبه برافراشتند

امام عظیم الشأن(ره) ما پرچم انقلاب را برافراشتند تا مردم با دین و ارزش های دینی زندگی کنند و در وصیت نامه شان هم به این موضوع اشاره کرده اند.
حجت الاسلام رئيسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ویژه برنامه حرم مطهر رضوی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: آن چه قرار واقعی عالم هستی است، برقراری حق است؛ در منظومه هستی باطل استقرار ندارد و همانطور که اگر در وجود انسان غذای مسمومی وارد شود به هیچ عنوان در جان انسان جای نمی گیرد و باید پی شود، هاضمه هستی نیز بر اساس برقراری حق است.

 

وی در ادامه افزود: اینطور نیست که در یک دوره حق مستقر شود و در دوره دیگری فراعنه؛ لذا آن چه که در این عالم از فکر، عمل، اخلاق و روش باطل می بینید هیچ قراری ندارد چرا که «إن للحق دوله و للباطل جوله»؛ باطل جولان دارد اما قرار ندارد.

 

دادستان کل کشور پس از بیان این مقدمه، هدایت جهان هستی را به سمت حق دانست و اظهار کرد: این هدایت به سه شکل وجود دارد؛ اول هدایت تکوینی که هدایت تمام ذرات وجود را شامل می شود و برای همه اشیاء و اجسام وجود دارد؛ دوم هدایت انسان است که به وسیله ارسال رسل و کتب صورت گرفت و خداوند دو حجت برای این هدایت قرار داد، حجت درونی که همان عقل است و حجت بیرونی که وحی است و این نوع هدایت برای همه انسان هاست و به قاره و نسل خاصی اختصاص ندارد.

 

حجت الاسلام رئیسی افزود: اولین مخلوق خداوند در کره ارض حجت خدا بود و آخرین انسانی که از آن می رود هم حجت خدا خواهد بود لذا عالم بدون حجت خدا نبوده و نخواهد بود چرا که اگر حجت خدا نباشد تمام نظام های عالم اعم از نظام های اجتماعی و تکوینی به هم می ریزند.

 

وی با اشاره به آیه 24 سوره مبارکه انفال نوع سوم هدایت را هدایت پاداشی دانست و در تبیین آن گفت: وقتی خداوند می فرماید «یا أیها الذین آمنوا استجیبوا لله و للرسول إذا دعاکم لما یحییکم»؛ حیاتی که در این آیه به آن اشاره می کند حیات نباتی و حیوانی نیست، حیات انسانی طیبه است که اگر انسان به راهی که خداوند نشان داده وارد شده و به آن پایبند باشد، مشمول آن می شود و زیارت امام رضا(ع) و دیگر معصومین نیز به منزله کلاس انسان سازی برای تحول انسان به سمت حیات طیبه است.

 

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: امام عظیم الشأن(ره) نیز پرچم انقلاب را برافراشتند تا مردم با دین و ارزش های دینی زندگی کنند و در وصیت نامه شان هم به این موضوع اشاره کرده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این که زیربنای اندیشه امام راحل این جمله ایشان است که «عالم در محضر خداست»، گفت: اگر انسان در تمام زندگی بداند عالم در محضر خداست، سلوکش متفاوت خواهد بود؛ امام (ره) عبد صالح خدا بود و برای یک انسان سالک الی الله تمام اتفاقات در بندگی خدا رخ می دهد و بندگی خدا این است که بدانی همه چیز برای خداست و اراده خدا بر تمام ذرات وجود حاکم است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که انقلاب اسلامی در برابر جاهلیت مدرن ایستاده است، اظهار کرد: جاهلیت مدرن از دانش بهره می برد، با فناوری اطلاعات وارد میدان شده است، امپراطوری بزرگ خبری در اختیار دارد و اگر بخواهد جامعه متمدن را مشخص کند، همجنس بازی را یک شاخصه معرفی می کند یعنی بدترین و زشت ترین اعمال را به عنوان شاخصه تمدن معرفی می کند.

 

دادستان کل کشور در پایان با اشاره به آیه156 سوره مبارکه اعراف، گفت: خداوند در پاسخ به درخواست حضرت موسی(ع) برای خیر دنیا و آخرت، لازمه آن را تقوا، پرداخت زکات، ایمان به نشانه ها و تبعبت از رسالت و ولایت بیان می فرماید؛ این را پس از انقلاب دیده ایم که کسانی موفق شده اند که اهل دلدادگی به خدا و تبعیت از امام(ره) و رهبری بودند که جانشینان پیامبران وامام زمان(عج) اند./820/پ202/ج

 

ارسال نظرات