۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۴۶۴۸۹
امام جمعه برازجان:

انقلاب اسلامی الگوی ملت‌های مقاوم است

خبرگزای رسا ـ امام جمعه برازجان گفت: ویژگی اسلام شیعی صلح و سازش است و به جهان ثابت کرده ایم استقامت و پایداری ملت سبب به ثمر رسیدن و اقتدار و سربلندی ملت شریف ایران شد.
حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان

حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، درباره علت کینه توزی غرب و جهان استکبار علیه انقلاب اسلامی در طول بیش از سه دهه عمر با برکت نظام اسلامی، گفت:  استکبار جهانی در طول مدت دیکتاتوری رژیم پهلوی به دنبال منافع خود در ایران بود.


پیروزی انقلاب نتیجه ایجاد یک نظام جدید و الگویی برای سایر ملت‌ها شد


وی با بیان اینکه استکبار جهانی و غرب از امکانات و منابع نفتی کشور برای خدمت به منافع خود استفاده می کرد، بیان داشت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دست آنها از داخل کشور کوتاه شد و نتوانستند با اعمال نفوذ در دستگاه حکومتی ایران دخالت کنند و حاصل آن ایجاد یک نظام جدید و نمونه و الگویی برای سایر ملت‌ها چه از نظر سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی نه تنها در ایران بلکه در طول منطقه خاورمیانه به عنوان یک تئوری حکومتی جدید در راستای نظام و جهان مطرح شد.


حجت الاسلام مصلح ادامه داد: در طی این سه دهه، تمام تلاش دشمنان اسلام ساقط کردن انقلاب ایران بود و با تشکیل گروه تروریستی و طالبان و ایجاد تحریم ها و جنگ تحمیلی عراق بر ایران می خواستند این کار را انجام دهند اما با همه این موارد، باز هم نتوانستند این انقلاب را ساقط کنند.


با پیروزی انقلاب، ایران به عنوان یک قدرت قوی در منطقه مطرح شد


امام جمعه برازجان گفت: با پیروزی انقلاب، ایران به عنوان یک قدرت قوی در منطقه مطرح شد و این نشأت گرفته از انقلاب اسلامی، ملت و حکومت اسلامی ایران بود که سبب شد منافع اسرائیل، استکبار و صهیونیسم را در منطقه به خطر بیندازند و با وجود موقعیت استراتژیک عراق و افغانستان و سوریه در منطقه نتوانستند به اهداف خود برسند و موقعیت خود را در منطقه حفظ کنند و این نتیجه بیداری ملت ایران بود.


وی به دستاوردهای این انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: در پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در همه عرصه ها نصیب ایران شد، دستاوردهایی که می توان آنها را از تدبر و تئوری های حکومت اسلامی که برای نخستین بار در حکومت جهانی و روش حکومت انبیا و اهل بیت(ع) عنوان کرد و آن را یک الگوی اسلامی جدید دانست که یک جمهوری عاری از دیدگاه های مارکسیسم و ناسیونالیسم و سایر دیدگاه‌ها و فرقه های غربی بتواند خلق کند.


گسترش دین داری نمونه ای از دستاورد فرهنگی انقلاب


حجت الاسلام مصلح به دستاوردهای این انقلاب در عرصه فرهنگ اشاره کرد و گفت: دستاورد دیگری که در بحث فرهنگی وجود دارد مانند ترویج علیه تبلیغ "دین از سیاست جدا است" ولی در حوزه دین اسلام طبق فرموده امام(ره) "دین از سیاست جدا نیست"؛  در این راستا در سطح حوزه و دانشگاه فعالیت هایی مانند گسترش دین داری، تقویت معنوی، حضور مردم در نمازهای جمعه و گسترش فرهنگ قرآنی و شبکه های معارف اسلامی و قرآن توانست اهداف طاغوت و استعمار را بیان کند.


امام جمعه برازجان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دستاوردها و تحولات مثبتی در ایجاد فضای سالم اجتماعی و تقویت و گسترش دینداری در حوزه رسانه ها و صدا و سیما به چشم می خورد و روز به روز در جامعه گسترش پیدا کرده است، گفت: چیزی که ما اکنون شاهد آن هستیم توجه به دستاوردهایی است که جهاد سازندگی و کمیته امداد و نهادهای انقلابی در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و آرمان های انقلاب و نقش زنان در عرصه اجتماعی جامعه با حفظ حجاب و عفاف خود و حضور نیروهای امنیتی در شکل گیری امنیت جامعه و با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در رسیدن به اهداف انقلاب برهمین اساس است.


وی اضافه کرد: افزون بر تحریم های اقتصادی که بر ملت عزیز ایران تحمیل شد توانستیم با اتکا به توانایی های خود به استقلال و خودکفایی برسیم و در عرصه های علم و فناوری و انرژی هسته ای و نظامی و پزشکی موفقیت هایی را کسب کنیم و روز به روز شاهد پیشرفت کشور هستیم.


نظام جمهوری اسلامی از جهات مختلف قابل مقایسه با دوران قبل از آن نیست


وی در پاسخ به این سوال که برخی از افراد غرب زده با طرح شبهاتی به دنبال اتکای ناکارآمدی نظام اسلامی هستند و تمام مشکلات کشور را نتیجه مبارزه انقلاب اسلامی با ملت ایران با مستکبران جهانی و غرب می دانند اظهار داشت: توجه به ارقام و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی از جهات مختلف قابل مقایسه با دوران قبل از آن نیست.


ویژگی اسلام شیعی صلح و سازش است


حجت الاسلام مصلح افزود: ویژگی اسلام شیعی صلح و سازش است و به جهان ثابت کرده ایم استقامت و پایداری ملت سبب به ثمر رسیدن و اقتدار و سربلندی ملت شریف ایران شد با وجود آنکه حکومت ایران در دوران رژیم پهلوی اجازه رشد و پیشرفت نداشت.


امام جمعه برازجان ادامه داد: شاهی که بر مردم حکومت می کرد، دست نشانده دولت‌های آمریکا و استعمار بود و اکنون جمهوری اسلامی ایران با حفظ اصول و مصلحت منافع کشور هرگز زیر بار ظلم نمی رود و تجاوز و ظلم را نیز نمی پذیرد./833/ت302/ب4

ارسال نظرات