۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۴۶۵۱۸
نماینده مجلس:

راهپیمایی 22 بهمن تأکیدی بر حراست از دستاوردهای هسته‌ای کشور بود

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ملت ایران هیچگاه به میز مذاکره‌ای که بخواهد دستاوردهای نظام اسلامی را زیر سؤال ببرد، اعتماد ندارد و خوش بین نیست.
مهدي دواتگري

مهدی دواتگری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، به تبیین بازخورد داخلی و خارجی حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شعارهای ملت ایران در راهپیمایی دیروز تأکید بر حراست از دستاوردهای هسته‌ای کشور بود.

 


وی با بیان این‌که ایران اسلامی برای دستیابی به این فناوری راه سختی را پیموده و شهدایی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی امروز پس از 36 سال به قدرت اول منطقه تبدیل شده است و در بسیاری از فناوری های نوین جزء چند کشور برتر دنیا محسوب می شود که همه در سایه مجاهدت شهدا و پایداری ملت حاصل شده است.

 


نماینده مراغه در مجلس با اشاره به این‌که ملت ایران هیچگاه به میز مذاکره‌ای که بخواهد دستاوردهای نظام اسلامی را زیر سؤال ببرد، اعتماد ندارد و خوش بین نیست، گفت: ایران، کارشکنی طرف های مقابل در مذاکرات انرژی هسته ای و مواد توافقی ژنو را بی جواب نمی گذارد.

 


عضو کمسیون امنیت ملی مجلس گفت: ملت ایران در طول بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی با پشتیبانی از نظام و رهبری، به دستاوردهای مهمی دست یافته که به سادگی آنها را از دست نخواهد داد، به عبارت دیگر ملت همواره با تأکید بر آرمان‌های انقلاب و امام و شهدا زیاده‌خواهی دشمن را پاسخ داده اند.

 


وی افزایش قدرت نرم، عدم وابستگی به قدرت های استکباری و وحدت امت اسلامی را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: احیای امواج بیداری اسلامی در دنیا، مقابله با نظام های سلطه بین المللی، شکستن غرور کاذب دولت های استکباری و صهیونیست در خاورمیانه و اقتدار و عزت ملی از دیگر دستاوردهای انقلاب است.

 


دواتگری با بیان این‌که انرژی هسته ای یکی دیگر از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: کارشکنی غرب در روند مذاکرات هسته‌ای بی پاسخ نخواهد ماند، که در این راستا مجلس در ارتباط با اقدام اخیر کنگره آمریکا به منظور اعمال تحریم های جدید، لایحه ای برای افزایش درصد غنی سازی تا 60 درصد را تصویب کرده است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات