۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۲۴۶۵۶۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

مطالعات فرهنگی ایفا کننده نقش راهبردی در توسعه جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: امروز مطالعات فرهنگی علاوه بر شناخت پیشینه فرهنگی یک کشور، نقش کلیدی و راهبردی در توسعه یک جامعه را ایفا می‌کند.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مرکزي

حسین شاکری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که امروز مطالعات فرهنگی علاوه بر شناخت پیشینه فرهنگی یک کشور، نقش کلیدی و راهبردی در توسعه یک جامعه را ایفا می‌کند خاطرنشان کرد: مباحث فرهنگی به عنوان یک شاخص کارآمد در بسترسازی توسعه و رشد اقتصادی سیاسی جامعه محسوب می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: افزایش نقش و نیروی اجتماعی فرهنگ نسبت به ادوار گذشته مبین ضرورت هماهنگی و هم‌سویی صاحب نظران و کارشناسان فرهنگی با نیازهای فرهنگی جامعه است، به همین دلیل شورای مشورتی فرهنگی در بدنه اداره ارشاد با هدف شناخت، اطلاع از وضع فرهنگی و اصلاح و ارتقای آن ایجاد شده است.


شاکری تصریح کرد: اهداف کیفی این شورا نیز شامل ترویج توسعه معارف قرآنی، ارزش‌های اسلامی ایرانی، فرهنگ ایثار و شهادت و عفاف و حجاب، توسعه و ارتقای مشارکت‌های مردمی، توانمندسازی بخش‌های خصوصی و تشکل‌های غیر دولتی، ایجاد نظام کارآمد و هماهنگ فرهنگی و هنری و مذهبی در استان، تلاش برای دستیابی به رشد و توسعه فرهنگی، هنری متکی بر دانش، آگاهی پژوهش و سرمایه انسانی، توسعه زیرساخت‌‌‌ها و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و افزایش نشاط اجتماعی است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به راهبردهای این شورا خاطرنشان کرد: شناسایی و ارزیابی علمی، پیش‌بینی و رصد موضوعات فرهنگی فراگیر، برنامه‌ریزی کوتاه، میان و بلند مدت، شناسایی، سنجش استعداد‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی استان، تعامل بین دستگاه‌ها و هنرمندان و توسعه و جلب مشارکت نهادهای مذهبی و مردمی از مهم‌ترین راهبردهای این شورا به شمار می‌رود.


شاکری در ادامه گفت: ارکان اصلی این شورا شامل رییس، دبیر و سایر اعضای شورا است که مسأله‌یابی و فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای ساماندهی مسائل فرهنگی، بررسی و اظهار نظر نسبت به موضوعات، گزارش و طرح‌هایی که در شورا مطرح می‌شود، اتخاذ شیوه‌های عملیاتی و کاربردی برای ارتقا و بهبود مسائل فرهنگی، ارزیابی روند اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ها، انجام تحقیقات و پژوهش‌ها، آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی استان، اقدامات حمایتی و تشویقی در رفع معضلات فرهنگی و... از مهم‌ترین وظایف این شورا به شمار می‌رود. /842/
ت302/ب6

ارسال نظرات