۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۴۶۵۹۵

حاشیه‌های نخستین نماز جمعه قم پس از راهپیمایی 22 بهمن

خبرگزاری رسا ـ نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته شهر مقدس قم که با حضور گسترده مردم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، دارای حاشیه‌های جالبی بود.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته شهر مقدس قم که با حضور گسترده مردم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، دارای حاشیه‌های جالبی بود.

 

در نماز جمعه این هفته آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خطبه‌ها را ایراد کرد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها و حجت‌الاسلام ربانی بیان کننده احکام به سخنرانی پرداختند.

 

امام جمعه قم در خطبه نخست به بیان مسؤولیت مسؤولان در قبال مردم، خود و مسؤولیت شان پرداخت.

 

تقدیر و تشکر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه، تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان ارتش، اظهارات مقامات آمریکایی، تأکید بر ایستادگی تیم مذاکره کننده در قبال زیادخواهی‌های دشمنان، صدور حکم تاریخی امام راحل درباره ارتداد سلمان رشدی و برگزاری مراسم سوگواری از سوی مردم تبریز برای مردم قم از جمله محور سخنان آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه دوم بود.

 

حضرت آیت‌‌الله عبدالله جوادی آملی مفسر برجسته قرآن کریم، آیت‌الله امینی، آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، اعضای جامعه مدرسین و خبرگان رهبری از جمله حاضران بودند.

 

این نخستین نماز جمعه پس از حضور با شکوه و عظیم ملت ایران اسلامی به ویژه مردم ولایتمدار و انقلابی شهر مقدس قم در راهپیمایی 22 بهمن ماه بود؛ از این‌رو از شور و هیجان خاصی برخوردار بود.

 

مردم در این نماز جمعه بارها شور و هیجان خود را با سر دادن شعارهای مختلفی همانند «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر منافق» به نمایش گذاشتند.

 

به قدری شور و هیجان مردم گسترده بود که در طول قریب به 2 ساعت(ایراد خطبه‌های نماز، سخنرانی پیش از خطبه‌ها و بیان احکام) بارها شاهد تکبیرها و شعارهای مختلفی بودیم و این نشاط در خطبه دوم به اوج خود رسید، به گونه‌ای که بعضا سخنان خطیب محترم به صورت نیمه تمام باقی می‌ماند و ایشان مجبور بودند که پس از سکوت مردم ادامه مطلب را بیان کنند.

 

زمانی که آیت‌الله حسینی بوشهری مباحثی درباره حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه و انعکاس آن در رسانه‌های مختلف بین المللی، اظهارات نابخردانه مقامات آمریکایی مبنی بر دست بسته بودن ایران در مذاکرات، سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان ارتش، سخنان اندیشمندان آمریکایی درباره جمهوری اسلامی ایران، صدور حکم تاریخ امام راحل در قبال سلمان رشدی و دیگر موارد مطالبی را بیان می‌کرد، شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» مردم نیز بلند بود./993/پ202/ج

ارسال نظرات