۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۴۶۶۰۵

آزمون پایان دوره طرح ریشه کنی بیسوادی قرآنی در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون پایان دوره طرح ریشه کنی بیسوادی قرآنی در ارومیه با حضور یک هزار و 500 نفر قرآن آموز در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.
قرآن مجيد

معصومه وجدانی، مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی آذربایجان‌غربی در حاشیه برگزاری آزمون پایان دوره طرح بزرگ ریشه کنی بیسوادی در ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: طرح بزرگ ریشه کنی بیسوادی قرآنی در 32 موسسه توانمند ارومیه و با تشکیل 41 کلاس مجزا برگزار شد. 

 

وی ادامه داد: پیشرفت این طرح قرآنی بسیار مطلوب و مدرسین این طرح نیز از فعالیت‌های انجام شده از سوی قرآن آموزان رضایتمند هستند.

 

وجدانی با بیان اینکه مربیان و مدرسین انتخاب شده برای آموزش قرآن آموزان دارای تحصیلات مرتبط بودند، تصریح کرد:  نزدیک به دو هزار قرآن آموز به صورت داوطلبانه در کلاس‌ های بیسوادی ریشه‌ کنی قرآنی ثبت‌ نام کرده بودند.

 

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این طرح با هدف توجه دادن عموم مردم به مسأله قرآن‌آموزی است و تلاش شده تمام افراد در ارومیه بتوانند حداقل توانایی روی‌خوانی قرآن را داشته باشند.

 

وی افزود: آزمون کتبی و شفاهی پایان دوره این طرح با حضور هزار و 500 نفر در حال برگزاری است.

 

وجدانی به نحوه برگزاری این طرح اشاره و تصریح کرد: از بین یک هزار و 500 نفری که در این طرح شرکت کرده‌اند از 900 نفر آنان به صورت کتبی و 600 نفر به صورت شفاهی آزمون گرفته می‌شود.

 

مدیر مؤسسه علوم قرآنی یس اضافه کرد: پس از اتمام این آزمون به کسانی که موفق شوند امتیازات کافی را به دست آورند، مدارکی معتبر از طرف موسسه علوم قرآنی یس ارائه می‌شود.

 

وی در پایان گفت: تلاش داریم این طرح را گسترش داده و در تمام شهرها و حتی روستاهای آذربایجان غربی اجرا کنیم./936/ت302/ب4

ارسال نظرات