۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۴۶۷۵۲
در دیدار با وزیر آموزش و پرورش مطرح شد؛

تأکید نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر لزوم سرمایه گذاری دینی در آموزش و پرورش

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش بر لزوم سرمایه‌گذاری بیش از پیش این نهاد در امر تربیت دینی دانش‌آموزان تأکید کرد.
امام جمعه سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و استاندار سمنان در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش مصداق روشن آیه «بالبر و التقوی» است و بر و تقوا نیازمند تعاون است.

 

وی با بیان این‌که آموزش و پرورش خانواده‏ای عیال‌وار و مهم است، افزود: این خانواده بزرگ نیازمند تعالی و رشد و توجه مسؤولان کشور در تمامی سطوح، خانواده‏ها، روحانیان، خیران و نیک‌اندیشان است تا به نحو احسن اداره شود و آینده‌سازان این مرز و بوم را به خوبی پرورش دهد.

 

امام جمعه سمنان با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) تصریح کرد: آن امام بزرگوار در این روایت به سه سلامتی مهم و سرنوشت‏ساز انسانی، یعنی سلامتی بدن، دین و اخلاق اشاره کرده‏اند که باید عنایت و توجه آموزش و پرورش نسبت به دستیابی دانش آموزان به این سه‌گونه از صحت و سلامتی بیش از پیش شود تا خروجی آموزش و پرورش ما تحویل انسان‏هایی پاک و مفید به جامعه باشد.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین شاهچراغی با بیان اینکه سرمایه اصلی تمامی انسان‏ها سلامتی بدن است، گفت: آموزش و پرورش اگر می‏خواهد دانش‏آموزان در درس و تربیت موفق باشند، باید نسبت به سلامتی دانش‏آموزان از نظر تغذیه، تفریح و ورزش توجه و برنامه‏ریزی لازم را داشته باشد؛ بنابراین باید گفت، نخستین عامل توجه به صحت و سلامت جسم است.

 

وی دومین عامل دستیابی به صحت و سلامت را از زبان شیوای امام سجاد(ع) مستلزم توجه به دین دانست و افزود: آموزش و پرورش از ظرفیت و نعمت بسیار خوبی برخوردار است؛ بنابراین باید مسؤولان امر از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کنند و دانش‏آموزان را با تربیت دینی آشنا کنند؛ چرا که بسیاری از گرفتاری‏هایی که انسان امروز را اسیر خود کرده است، زاییده دوری از خدا و بی‏دینی است و هر چه انسان به خداوند نزدیک‌تر باشد، به مشکلات کمتری دچار خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان سومین اصل سلامت انسانی را صحت اخلاق دانست و خاطر نشان کرد: علم آدم درست نمی‏کند و به عبارتی دیگر علم عالم‏ساز است ولی انسان‌ساز نیست و باید گفت اخلاق تنها اصل انسان‏ساز و بیش از همه نیازمند توجه و تفکر است.

 

امام جمعه سمنان با تأکید بر اینکه دانش‏آموزان نیازمند این سه اصل هستند، گفت: باید مسؤولان امر در آموزش و پرورش به سه اصل صحت بدن، دین و اخلاق توجه کنند و البته اصل تعلیم و تربیت نیز از اصول مهم و اساسی است اما تنها در صورتی که این اصل در کنار سه اصل دیگر قرارگیرد نتیجه مطلوب حاصل می‌شود./977/پ202/ب6

ارسال نظرات