۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۴۶۷۶۴
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی:

بنای 30 درصد امامزاده های خراسان شمالی در حال ساخت و ساز است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: در حال حاضر بنای بیش از 30 درصد امامزاده ها و بقاع متبرکه این استان در دست ساخت و ساز است.
حجت الاسلام سهرابي - نشست با خبرنگاران

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به این که در شهرستان های هشت گانه این استان در مجموع 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده وجود دارد، افزود: در حال حاضر بنای 30 درصد این امامزاده ها در حال ساخت و ساز است.

 

وی اضافه کرد: اکنون بنای 51 امامزاده و بقعه متبرک استان خراسان شمالی به همت خیران و واقفان در دست احداث و مرمت هستند تا با اجرای این پروژه ها، امکان پوشش و خدمات دهی مطلوب به زائران فراهم شود.

 

حجت الاسلام سهرابی با تأکید بر این که مستحکم سازی و مهندسی بناهای زیارتی از اصول و اهداف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به شمار می روند، خاطرنشان کرد: از مجموع 51 طرح عمرانی در دست اجرا در امامزاده های خراسان شمالی، 15 پروژه آن در قالب طرح جامع در این اماکن مقدس در دست اجرا است.

 

به گفته وی در طرح های جامع امامزاده ها و بقاع متبرک حدود موجود و عرصه و عیان ساختمان امامزاده و آینده پروژه به طور کامل مشخص و طراحی شده و سپس طرح جامع در فازبندی های مختلف اجرا می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: تلاش می شود در سال های آینده برای تمامی امامزاده های ثبت شده در استان خراسان شمالی طرح جامع تهیه شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی و مناسبتی در امامزاده های این استان، اظهار کرد: این اداره کل تمام تلاش خود را برای اقناع فرهنگی زائران امامزاده ها و بقاع متبرک استان انجام می دهد تا زائران این اماکن مقدس از هیچ نظر احساس کمبود نکنند.

 

وی همچنین با اشاره به وضعیت موقوفات در استان خراسان شمالی، گفت: در حال حاضر در شهرستان های هشت گانه استان بیش از چهار هزار و 660 موقوفه با حدود 9 هزار و 200 رقبه وجود دارد که عواید حاصل از این موقوفات و رقبات صرف اجرای نیات خیر واقفان می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اهمیت وقف و قدرشناسی از واقفان و خیران، اضافه کرد: وقف افزون بر ثواب فراوانی معنوی برای واقف، سبب می شود تا عمر او نیز به درازای تاریخ شود چرا که وقف صدقه جاریه و احسان ماندگار است.

 

وی اضافه کرد: فردی که 400 سال پیش زمین و یا بنایی را وقف کرده است هنوز هم هر روز شاداب تر و سرزنده تر حیات دارد چرا که این اموال وقفی استفاده شده و برای واقف آن ثواب نوشته می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برنامه های این نهاد در ایام نوروز امسال به منظور بهره مندی بهتر زائران و مسافران از ظرفیت امامزاده ها و بقاع متبرک، اظهار کرد: امسال نیز همانند سال های گذشته همزمان با ایام نوروز و فصل بهار طرح آرامش بهاری با هدف ایجاد آسایش برای زائران و مسافران نوروزی، بهره برداری معنوی از فضای امامزاده ها و بقاع متبرک، معرفی امامزادگان و ترویج فرهنگ وقف، فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف مذهبی و اجتماعی و استقبال از مسافران نوروزی، در امامزاده های شاخص و بین راهی استان اجرا می شود./9314/ت302/ب5

ارسال نظرات