۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۴۶۷۹۵

همایش ملی مجاهدان تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش ملی مجاهدان تبریز با محوریت بزرگداشت یکصدومین سال درگذشت ستارخان خبر داد.
ستارخان سردار ملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش ملی مجاهدان تبریز به مناسبت یکصدمین سالروز درگذشت شهادت‌گونه‌ این اسطوره غیرت و همیت در تبریز برگزار خواهد شد.

 


وی ادامه داد: این همایش در محورهای جامعه‌‎شناسی قیام مجاهدان تبریز و آذربایجان در عصر مشروطه، پایگاه طبقاتی، خاستگاه اجتماعی و سازمان مجاهدان، نقش باورهای مذهبی در حرکت مجاهدان مقاومت تبریز، رابطه مجاهدان تبریز با دیگر کانون‌های مشروطه‌خواهی ایرانیان، مجاهدان و توده‌های فرودست و تاریخ‌نگاری مشروطه، حادثه پارک اتابک و فرجام مجاهدان آذربایجان برگزار می‌شود.

 


صفی‌پور جنبه بین‌المللی فعالیت مجاهدان مقاومت تبریز (بازتاب آن درمطبوعات، دولت‌ها و محافل خارجی)، مقاومت تبریز و استقلال و تمامیت ارضی ایران، شخصیت، مدیریت نظامی و رهبری ستارخان در مقاومت تبریز و مجاهدان آذربایجان، ستارخان و ادبیات عصر مشروطه را از دیگر محورهای همایش یاد شده برشمرد.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از عموم علاقه‌مندان برای شرکت در همایش دعوت کرد و گفت: این همایش از سوی  انجمن ایرانی تاریخ(شعبه تبریز) با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری، فرمانداری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سازمان منطقه آزاد ارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و انجمن ادبی برگزار می شود.

 


وی با بیان این‌که همایش مجاهدان تبریز سوم اسفندماه جاری ساعت 9 صبح در محل مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار خواهد شد، گفت: ستارخان، حکایت دلاورمرد سرداری است که جان و دلش با نور ایمان منور و ذرات وجودش، ‌در روشنای باصفای ایران دوستی،‌ مصفا بود.

 


صفی پور افزود: فراز و فرود تاریخ ایران اسلامی،‌ به ویژه دوران اخیر، بر نقش بی‌بدیل آذربایجان و تبریز گواهی می‌دهد و این خطه،‌ سرچشمه‌ جوشان ایمان، ‌غیرت و خاستگاه دلاورمردانی است که خاک زرخیز را به دریای سترگ عشق به اسلام و ایران پیوند داده‌‎اند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات