۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۴۶۸۰۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ آغاز اعزام های مرحله دوم عمره از 21 اسفند ماه در خوزستان، برگزاری نشست های مذهبی در مدارس امیدیه، آغاز سی امین جشنواره سراسری قرآن کریم و عترت دانشجوی و برگزاری دوره آموزشی کوتاه مدت مرزبانی از مکتب اهل بیت(ع) در ایذه از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، ناصر حویزاوی، مدیرکل حج و زیارت خوزستان اظهارداشت: مرحله دوم اعزام‌های حج عمره از 21 اسفند در خوزستان آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که این اعزام‌ها تا اولویت 400 است، گفت: اعزام‌های عمره تا 22 خرداد 94 ادامه خواهد داشت.

حویزاوی بیان داشت: در صورت عدم تکمیل ظرفیت کاروان‌ها، اولویت‌های بعدی اعلام خواهد شد.

برگزاری نشست های مذهبی در مدارس امیدیه

حاتم شریفات، کارشناس قرآنی اداره آموزش و پرورش شهرستان امیدیه گفت: نشست‌های مذهبی در مدارس این شهر از امروز، 25 بهمن آغاز شد.

وی با بیان این که این نشست‌ها با موضوع امام‌شناسی، مهدویت و نماز و حجاب برگزار می‌شود، ابرازداشت: سخنران این نشست حجت‌الاسلام غزالی، نماینده ستاد اقامه نماز کشور در امیدیه خواهد بود.

کارشناس قرآنی اداره آموزش و پرورش شهرستان امیدیه با بیان این که این نشست‌ها تا 28 بهمن ادامه دارند، بیان داشت: این نشست‌ها ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر و والدین با برنامه‌ریزی منظم برگزار می‌شود.

آغاز سی امین جشنواره سراسری قرآن کریم و عترت دانشجویی

به گزارش خبر گزاری رسا در اهواز، سی‌امین جشنواره‌ سراسری قرآن کریم و عترت دانشجویان، دوم تا 18 اسفندماه در دانشگاه شهید چمران اهواز در بخش‌های شفاهی، کتبی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش بخش شفاهی شامل رشته‌های تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل، حفظ سه جزء پیوسته، حفظ پنج جزء اول، حفظ 10 جزء اول، حفظ 20 جزء اول، حفظ کل، مداحی و اذان است.

همچنین بخش کتبی شامل رشته‌های ترجمه و مفردات قرآنی، مفاهیم قرآنی، دیدگاه و سیره‌ی معصومین(ع)، آشنایی با احادیث و ادعیه و احکام است.

بر اساس این گزارش مقاله‌ی قرآن و عترت، نقد و بررسی کتاب و تلخیص کتاب نیز رشته‌های بخش پژوهشی را تشکیل می‌دهند و رشته های شعر قرآن و عترت، داستان، نمایش‌نامه نویسی و فیلم‌نامه نویسی نیز بخش ادبی و خوشنویسی، نقاشی، نماهنگ، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق، پویا نمایی و طراحی پوستر بخش هنری را تشکیل می‌دهند.

 برگزاری دوره آموزشی کوتاه مدت مرزبانی از مکتب اهل بیت(ع) در ایذه

حجت‌الاسلام مرتضی مولوی مسؤول آموزش دوره‌های کوتاه مدت دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به برنامه‌ها و دور‌ه‌های آموزشی این دفتر برای طلاب خوزستان گفت: دوره آموزش کوتاه مدت مرزبانی از مکتب‌ اهل‌بیت(ع) به مدت دو روز پنج‌شنبه و جمعه 23 و 24 بهمن برای طلاب اندیکا برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین در هفته گذشته دوره نقد وهابیت برای طلاب شهرستان شوشتر و بخش الوان از سوی این دفتر برگزار شد.

مسؤول آموزش دوره‌های کوتاه مدت دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان کرد: دوره دیگری با عنوان مرزبانی از مکتب اهل‌بیت(ع) پنج‌شنبه و جمعه 30 بهمن و 1 اسفند نیز برای طلاب شهرستان ایذه برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش برنامه‌های آموزشی این دفتر در دو بخش دوره‌های بلندمدت و کوتاه مدت برای طلاب برگزار می‌شود که دوره‌های بلندمدت آن به مدت 2 تا 3 سال ادامه خواهد یافت و شرکت در آزمون‌های ماهانه و انجام کار پژوهشی برای شرکت‌کنندگان در دوره‌های بلندمدت الزامی است.

گفتنی است، این دوره‌ها با موضوع های همچون نقد فرقه ها و جریان‌های انحرافی، مشاوره خانواده، آموزش در فضای مجازی، آموزش وبلاگ‌نویسی، مرزبانی از مکتب اهل‌بیت(ع) و آموزش نویسندگی برگزار می‌‌شود./9452/د103/ب2

ارسال نظرات