۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۴۶۸۴۲
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

دوری از آموزه های اسلامی منشأ ناهنجاری های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: دوری از آموزه ها و باورهای اسلامی منشأ بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است.
حجت الاسلام قدرتي - رييس كل دادگستري خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی امروز در نشست بصیرتی کارکنان اداره زندان بجنورد، با بیان این که بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی ریشه در عدم اعتقاد و یا سستی در باورهای دینی دارد، اضافه کرد: در صورت درمان این درد، میزان جرم و جنایت نیز در جامعه به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

 

وی دوری از آموزه های اسلامی را یکی از عوامل ایجاد ناهنجاری های اجتماعی دانست و افزود: باید متولیان مختلف مذهب و فرهنگ جامعه از جمله طلاب و روحانیان، آموزش و پرورش و غیره سعی کنند با ترویج و نهادینه سازی ارزش های دینی و اسلامی در بین مردم زمینه های به وجود آمدن ناهنجاری های اجتماعی را کاهش دهند.

 

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: باید آموزه های معنوی در بین اقشار مختلف جامعه علی الخصوص جوانان نهادینه شده تا بینش ها و نگرش های مردم به مسیر صحیح هدایت شود چرا که در چنین صورتی میزان ارتکاب به جرائم مختلف نیز به شدت کاهش می یابد.

 

وی با بیان این که حرکت و تلاش در مسیر کسب رضایت باری تعالی از مهم ترین ویژگی های فرد مؤمن و معتقد محسوب می شود، اضافه کرد: کار و تلاش در راه خدا و انجام وظیفه با انگیزه الهی بسیار ارزشمند است و در واقع کاری ماندگار خواهد بود که وجهه الهی داشته باشد.

 

حجت الاسلام قدرتی با تأکید بر این که باید در همه کارهای خود انگیزه الهی داشته باشیم، تصریح کرد: یک زندان بان نیز می بایست تلاش کند با هدف جلب رضایت خدا، فضای زندان را با توجه به ارزش ها و رابطه اخلاقی و انسانی تغییر دهد تا برآیند این کار تغییر درونی فرد زندانی و گرایش او به شیوه زندگی اسلامی باشد.

 

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خصوصیات لازم برای مدیران در جامعه اسلامی، اظهار داشت: مدیران و مسؤولان در بخش های مختلف کشور می بایست ضمن دوری از تملق و چاپلوسی، در برابر مؤمنان و مراجعان با تواضع و فروتنی رفتار کنند.

 

وی تلاش صادقانه برای انجام درست کارها و رفع مشکلات مردم را از دیگر ویژگی های بدیهی مدیران در انقلاب و نظام اسلامی دانست و افزود: خصوصیت مهم ایران اسلامی این است که در برابر ملت های محروم و مظلوم متواضع و در برابر استکبار و ظالمان مقتدرانه ایستادگی می کند.

 

حجت الاسلام قدرتی همچنین با اشاره به طلیعه سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی در این سرزمین، اظهار کرد: یکی از مهم ترین عوامل پیروزی انقلاب، پیروی و حمایت مردم از ولایت فقیه بود.

 

وی با تأکید بر نقش ویژه پیروی از ولایت فقیه در جامعه اسلامی، افزود: پیروزی انقلاب و نظام اسلامی از آثار ولایت فقیه و اعتقاد محکم مردم به این اصل اسلامی است.

 

به گفته حجت الاسلام قدرتی پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی در ایران از جمله آثار ولایت فقیه بود که در عصر غیبت تجلی پیدا کرد و ما امروز میراث دار این انقلاب و نظام هستیم.

 

وی با تأکید بر لزوم حفاظت و حراست از این میراث گرانبها، تصریح کرد: انقلاب به ما عزت و عظمت داد به همین دلیل نیز امروز همه ما وظیفه داریم تا از آرمان ها و ارزش های آن پاسداری کنیم.

 

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به این که انقلاب پایدار خواهد بود چرا که حق پایدار است، اضافه کرد: دین مبین اسلام و ارزش های اسلامی نیز همواره باقی مانده و هیچ گاه از بین نمی روند.

 

وی تأکید کرد: اگر در جامعه اسلامی در عمل و باور ولایت مدار باشیم به یقین تمام مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور مرتفع خواهد شد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات