۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۲۴۶۸۶۰
کارشناس مسائل تاریخی:

امام خمینی هیچ گونه اعتقادی به مبارزه مسلحانه و ترور نداشت

خبرگزارری رسا ـ کارشناس مسائل تاریخی با بیان این که انقلاب اسلامی یک انقلاب مسلحانه نبود، گفت: امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب هیچ گونه اعتقادی به مبارزه مسلحانه و ترور نداشتند.
روزي طلب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد حسن روزی طلب، کارشناس مسائل تاریخی، عصر امروز 25 بهمن در همایش «بیداری دانشجویی و تمدن نوین اسلامی» در جمع دانشجویان اتحادیه جامعه اسلامی در مشهد، گفت: قبل از انقلاب دو جریان، اعتقاد به مبارزه با پهلوی را داشتند که یکی از این دو جریان عقیده به مبارزه فرهنگی داشت و جریان دیگر مبارزه مسلحانه را بهترین روش برای سرنگونی پهلوی می‌دانست.

 

وی افزود: جریانی که اعتقاد به مبارزه مسلحانه داشتند، می‌گفتند مردم منتظر یک جرقه هستند اگر ما این جرقه را به وجود بیاوریم تمام توده‌ها از سرتاسر کشور به ما می‌پیوندند و این مبارزه علیه رژیم شکل می‌گیرد.

 

روزی طلب افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب مسلحانه نبود و امام خمینی(ره) هیچ گونه اعتقادی به مبارزه مسلحانه و ترور نداشتند.

 

وی درادامه به بیان تفاوت های انقلاب اسلامی و انقلاب های دیگر منطقه خاورمیانه پرداخت و بیان داشت: حدود 50 سال از نهضت امام خمینی می‌گذرد، در این مدت اتفاقات بسیاری از جمله چند کودتا شکل گرفت که انقلاب از تمامی آنان سربلند بیرون آمد.

 

این کارشناس مسائل تاریخی با بیان این مطلب که انقلاب مصر بعد از یک سال ساقط شد، افزود: اگر مصر از تجربه انقلاب اسلامی ایران استفاده می‌کرد، هیچگاه به این سرنوشت دچار نمی‌شد.

 

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که ما در تاریخ انقلاب اسلامی دچار غفلت شده‌ایم، بیان داشت: تاریخ دچار یکسری تحریفات شد و روایات درستی از انقلاب بیان نشده است.

 

این کارشناس مسائل تاریخی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تاریخ انقلاب را حذف یک سری روایات از افراد انقلابی دانست و گفت: در سال 54 عده‌ای از روحانیان دستگیر شدند که جرمشان تأمین منابع مالی حزب خلق بود و از طرفی افرادی در انقلاب هستند که نظراتشان با گذشته متضاد است، که این تضادها اشکالی ندارد و آنان می‌توانند آن را به راحتی بیان کنند، در صورتی که تناقض در نظریات و گفتار مسأله ساز است.

 

براساس این گزارش، همایش «بیداری دانشجویی و تمدن سازی نوین اسلامی» با هدف تبیین اهمیت تمدن سازی اسلامی و بررسی جایگاه دانشگاه و دانشجویان از 24 تا 29 بهمن ماه در مشهددر حال برگزاری است. 

 

این همایش با توجه به شرایط کنونی جهان و تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر نظم نوین جهانی و مسأله تمدن سازی اسلامی، برای تبیین موضوع و نیز بررسی نقش و جایگاه دانشگاه و دانشجویان برنامه ریزی شد.

 

در ادامه این همایش اساتید و سخنرانان برجسته ای همچون آیت الله علم الهدی، دکتر موسی نجفی، دکتر سعید زیباکلام، دکتر رامین، آقای جلیلی، معاون فرهنگی شهرداری مشهد سخنرانی خواهند کرد.

 

برای اختتامیه این همایش کشوری نیز از شخصیت های کشوری همچون آیت الله موحدی کرمانی، دکتر صفار هرندی، دکتر قالیباف، دکتر کوچک زاده، حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی و حجت الاسلام والمسلمین نبویان دعوت شده است.

 

در کنار مباحث اختصاصی که پیرامون مسأله تمدن سازی اسلامی پیگیری می شود، دوره های آموزشی مهارتی و معرفتی مختلفی همچون خبرنگاری، نشریه نگاری، سواد رسانه ای، جریان شناسی سیاسی و نقد فرهنگی نیز برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، برای خواهران دانشجوی عضو این تشکل نیز کارگاه های شناخت فمینیسم، زن نمونه و جامعه الگو برنامه ریزی شده است و در کنار این موارد، مهارت های تشکیلاتی نیز به اعضا آموزش داده خواهد شد./934/پ202/ب6 

ارسال نظرات