۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۲۴۶۹۰۱
حجت الاسلام طاهری خبر داد؛

تحصیل بیش از 5000 طلبه برادر و خواهر در حوزه علمیه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر دو هزار و 200 طلبه برادر و دو هزار و 800 طلبه خواهر در مدارس علمیه استان مشغول تحصیل هستند، گفت: همچنین حدود 300 نفر استاد در مدارس علمیه استان مشغول تدریس علوم حوزوی هستند
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران شب گذشته در دیدار حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی با اشاره به این که مازندران با عطر وجود علمداران و پرچم داران ولایت محمد و آل محمد همواره در دفاع از ارزش های دینی پیشگام بوده است، گفت: مردم دیار طبرستان همواره نقش محوری در دفاع از مبانی اسلام داشته و دارند.

 

وی در ادامه افزود: اگر ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی را مورخان اهل سنت معادل خطیب بغدادی در اهل سنت قرار داده اند به نظر من اشتباه بزرگی مرتکب شده اند چرا که آثار علمی ابن شهرآشوب همه به یک سو و تنها اگر مناقب آل ابی طالب آن مطالعه شود بر همه آثار، تاریخ تفسیر، تعلیم و تعلم خطیب بغدادی از نظر علمی جدای از احترام به ولایت پیامبر و آل او برتری دارد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اگر در تاریخ ایران و مازندران مطالعه کنیم در نضت مشروطه حکم اعدام سه عالم و سه فقیه شیعی از سوی عوامل انگلیس امضاء شد هر سه عالم مازندرانی بودند که این سه عالم شیخ فضل الله نوری، آیت الله شیخ غلامعلی مجتهد ساوری و آیت الله شیخ علی آملی بودند.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که در زمان طاغوت سیاست رژیم پهلوی تبدیل مازندران و گیلان به بیروت ایران بود، ادامه داد: اما در همان دوره حوزه علمیه مازندران و مردم مؤمن این دیار فرزندان خود را برای تحصیل علوم دینی به حوزه های علمیه فرستادند که تقریباً در همه دوره ها در قم طلاب مازندرانی به نسبت جمعیت از همه اقشار برابر بودند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر حدود چهار هزار و 600 روحانی غیر شاغل و دو هزار و 500 خواهر در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیش از شش هزار هزار طلبه مازندرانی در قم و هزار نفر نیز در مشهد مشغول تحصیل هستند.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که در حال حاضر بیشترین قاضی روحانی کشور مازندرانی هستند، افزود: مازندران با این حجم وسیع حوزه های علمیه از کمترین امکانات مادی برخوردار است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وضعیت مدارس علمیه استان از نظر ساختمانی شرایط خوبی نیست، افزود: در حال حاضر اکثر مدارس استان نیازمند بازسازی و تعمیرات اساسی هستند.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که با همین شرایط موجود در حال حاضر دو هزار و 200 طلبه برادر و دو هزار و 800 طلبه خواهر در مدارس علمیه استان مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: همچنین حدود 300 نفر استاد در مدارس علمیه استان مشغول تدریس علوم حوزوی هستند./950/پ202/ب1 

ارسال نظرات