۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۲۴۶۹۰۷

جشنواره ملی کتاب و کتابخوانی رضوی در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان از برگزاری جشنواره ملی کتاب و کتابخوانی رضوی خبر داد.
مسابقه کتابخواني، کتاب خواني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دکتر رقیه صادقی نیری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره ملی کتاب و کتابخوانی رضوی در دانشگاه خبر داد و گفت: این جشنواره امسال برای نخستین بار برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: جشنواره ملی رضوی در رشته های مختلف به دانشگاه های کشور واگذار شده و از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آستان قدس رضوی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به عنوان میزبان و مسؤول برگزاری بخش کتابخوانی این جشنواره انتخاب شده است.

 


صادقی هدف از برگزاری جشنواره ملی کتاب و کتابخوانی رضوی را آشنایی بیشتر با سیره زندگانی امام رضا(ع) ونیز ترویج هر چه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان جامعه دانشجویی کشور عنوان کرد و افزود: دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری کلیه دانشگاه های کشور می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

 


دبیر جشنواره ملی کتاب و کتاب خوانی رضوی اظهار داشت: این جشنواره در دوبخش کتاب خوانی و تلخیص کتاب در اردیبهشت ماه 1394به میزبانی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار خواهد شد.

 


وی با اشاره به این‌که افزون بر جوایز نقدی برای برندگان جشنواره یک سفر زیارتی مشهد مقدس نیز در نظر گرفته شده است، افزود: کتاب مربوط به بخش کتابخوانی"حکمت های رضوی" و برای بخش تلخیص کتاب نیز سه کتاب از مجموعه کتاب های مرتبط با زندگی حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) انتخاب شده است.

 


صادقی همچنین از برگزاری این جشنواره به شیوه مجازی خبر داد و افزود: وب سایت این جشنواره طراحی و راه اندازی شده و علاقه‌مندان می توانند اطلاعات لازم را جهت ثبت نام و شرکت در جشنواره از آدرس:katab-razavi.azaruniv.ac.ir پیگیری کنند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات