۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۴۶۹۰۹
رییس سازمان مدارس صدرای ‌کشور خبر داد:

فعالیت 126 دبیرستان علوم و معارف اسلامی در کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان مدارس معارف اسلامی صدرای کشور گفت: بیش از 9 هزار دانش آموز در 126دبیرستان علوم و معارف اسلامی در سطح کشور مشغول به تحصیل دروس معارف اسلامی هستند که 4 هزار دانش آموز دختر و 5 هزار دانش آموز پسر هستند.
محمد علي فتحي رييس سازمان مدارس صدراي کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، محمد علی فتحی، رییس سازمان مدارس صدرای کشور صبح امروز در حاشیه بازدید از دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این مدارس شهریه‌ای از دانش آموزان دریافت نمی‌کنند و از طریق سازمان تبلیغات اسلامی تأمین اعتبار می‌شود.

 

وی با اشاره به این که مدارس صدرا از جمله مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است که در رشته تخصصی علوم و معارف اسلامی در زیر شاخه ادبیات فعالیت می‌کنند، یادآور شد: این مدارس از سال 61 با هدف نخبه پروری دینی و تربیت نیروهای متعهد حوزوی و دانشگاهی برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی راه اندازی شده است.

 

رییس سازمان مدارس معارف اسلامی صدرا با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر افزایش با کیفیت این دبیرستان ها تصریح کرد: هم اکنون 112 واحد آموزشی در دوره دوم و 14 واحد آموزشی در دوره اول در سطح کشور فعالیت می‌کند.

 

فتحی افزود: سیاست سازمان، افزایش 20 درصد دوره اول متوسطه در واحدهای آموزشی صدرا در سال آینده با تعامل آموزش و پرورش و ایجاد فضای آموزشی در مدارس کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه 710 دانش آموز در 9 واحد آموزشی دبیرستان معارف اسلامی در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کند، یادآور شد: دبیرستان دخترانه معارف اسلامی صدرا در سال تحصیلی 91-90 در شهرستان دارالمؤمنین کاشان راه اندازی شد و هم اکنون این دبیرستان یکی از فعال ترین و موفق‌ترین مدارس صدرا در سطح کشور است.

 

فتحی به ظرفیت شهرستان کاشان برای راه اندازی واحد پسرانه دبیرستان در کاشان اشاره کرد و افزود: سازمان مدارس صدرا آمادگی دارد در صورت همکاری و مساعدت مسؤولان شهرستان، واحد پسرانه این دبیرستان را راه‌اندازی کند.

 

رییس سازمان مدارس صدرای کشور با اشاره به این‌که هم اکنون 85 دانش آموز در دوره دوم دبیرستان در حال تحصیل هستند، افزود: دوره اول دبیرستان از سال آینده در شهرستان کاشان راه اندازی خواهد شد.

 

فتحی، هدف از سفر خود به شهرستان کاشان را مذاکره و رایزنی با مسؤولان شهرستان و خیرین مدرسه ساز برای احداث مجتمع آموزشی دبیرستان اعلام کرد و گفت: امیدواریم با مساعدت مسؤولان و کمک خیرین شهرستان، ساختمانی در شأن شهرستان کاشان احداث شود.

 

شایان ذکر است، محمد علی فتحی، رییس سازمان مدارس صدرای کشور به همراه حجت‌الاسلام حسین دانی، مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و هاشم کاویانی مسؤول فناوری سازمان مدارس صدرا به منظور بازدید و دیدار با دانش آموزان دبیرستان معارف اسلامی صدرای کاشان، بررسی مشکلات و دیدار با مسؤولان به شهرستان کاشان سفر کرده است./1307/پ202/ب3

ارسال نظرات