۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۲۴۶۹۱۴

موفقیت اداره اوقاف بیرجند در طرح تربیت حافظان قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند از موفقیت این اداره در طرح تربیت ملی حافظان قرآن کریم خبر داد و گفت: اداره اوقاف بیرجند در این زمینه موفق به کسب رتبه نخست شده است.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام داد خدا خدائی، مدیر اداره اوقاف شهرستان بیرجند، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران بابیان این‌که باید محتوای قرآن اعم از تلاوت، احکام، مفاهیم و همه آموز‌ه‌هایش در جامعه پیاده شود، گفت: انس با قرآن و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه خود یکی از استراتژی‌های بسیار مهم برای سلامت اخلاقی و فرهنگی جامعه است.

 

وی با تأکید بر لزوم اولویت نشر، آموزش و توسعه فرهنگ قرآنی در میان نسل جوان تصریح کرد: ترویج قرآن در جامعه می‌تواند از بسیاری از ناهنجاری‌ها اجتماعی جلوگیری کند، بنابراین با برنامه‌ریزی صحیح باید مقدمات حضور جوانان در مساجد و بقاع متبرکه فراهم شود.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند بابیان این‌که برگزاری مسابقات و محافل قرآنی یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه است، افزود: در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم معین‌شده است که یک‌میلیون نفر حافظ قرآن کریم طی چهار سال به عرصه حفظ قرآن کریم ورود پیدا کنند که این میزان هرسال به‌صورت پلکانی در حال افزایش تدریجی است.

 

حجت‌الاسلام خدائی با اشاره به این‌که رخدادهای دینی و فرهنگی آثار خودشان را در حوزه‌های مربوطه می‌گذارند، گفت: برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم و حضور قاریان برجسته داخلی و خارجی در زمان مسابقات بیشترین تأثیرگذاری را در ایجاد فضای معنوی در جامعه و در میان نسل جوان داشته و آن‌ها را به فراگیری و انس با قرآن دعوت می‌کند.

 

وی بابیان این‌که در ادبیات دینی ما نگاه به قرآن مقدمه‌ای برای قرائت و تلاوت است، افزود: تلاوت قرآن مقدمه‌ای برای جذب و درک معانی آن بوده و درک معانی زمینه را برای تفسیر و استفاده از فرهنگ قرآنی در زندگی مسلمانان فراهم می‌کند.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند تصریح کرد: مسؤولان جامعه باید اهتمام بیشتری در عمل به قرآن و اشاعه آن داشته باشند و با حمایت از تشکل‌های قرآنی زمینه‌ بهره‌مندی عموم مردم را از آموزش‌های قرآنی فراهم کنند.

 

حجت‌الاسلام خدائی بابیان این‌که قرآن حرکت دهنده جامعه از سوی ظلمت به‌سوی نور است، اظهار کرد: قرآن بهترین منبع و راهکار در برابر جنگ نرم دشمن است.

 

وی افزود: امروز تهاجم فرهنگی دشمنان دغدغه اصلی آحاد جامعه است که تمسک جستن به قرآن کریم بهترین راه مقابله با این فتنه‌انگیزی‌های استکبار جهانی است.

 

حجت‌الاسلام خدائی یادآور شد: قرائت و تلاوت قرآن از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است و باید همیشه با قرآن مأنوس باشیم حتی اگر به تفسیر و معانی آیات به‌خوبی مسلط نباشیم؛ زیرا ظاهر آیات قرآن کریم مانند تفسیر و معانی آن برای انسان نور و شفا بوده و انسان را در مسیر کمال هدایت می‌کند.

 

لازم به ذکر است، در حال حاضر به‌صورت روزانه دوره‌های آموزشی قرآن کریم در آستانه امامزادگان باقریه بیرجند برای گروه‌های سنی برگزار می‌شود./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات