۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۴۶۹۱۷
امام‌جمعه بیرجند:

آغوش مادر بهترین مکان برای تربیت اسلامی کودک است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه بیرجند بابیان این‌که کودکی از نظر روانی سالم است که در آغوش پرمهر مادر و حمایت محبت‌آمیز پدر رشد کند، گفت: در تربیت اسلامی، آغوش مادر بهترین مکان برای تربیت فرزند صالح و سالم است.
امام جمعه بيرجند حجت السلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، ظهر امروز در جمع بانوان استان در کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی بابیان این‌که آغوش مادر بهترین مکان برای تربیت اسلامی و دینی کودک است، گفت: مهم‌ترین رسالت مادر فرزند پروری است و مابقی فعالیت‌ها در اولویت‌های بعدی او هستند؛ اما متأسفانه امروزه مادران به خاطر اشتغال چه ضروری و چه غیرضروری فرزندان را خود به پرستار و مهدهای کودک می‌سپارند.

 

وی بابیان این‌که پژوهش‌های قرآنی و روانشناسی ثابت کرده است کودکی که در کنار مادر و در آغوش او است از آرامش و سلامت روانی بیشتری در مقایسه با دیگر کودکان برخوردار است، افزود: متأسفانه امروز غرب با تولید انواع وسایل کودک را از آغوش مادر گرفته و او را در انواع کالسکه‌های بی‌روح قرار داده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این‌که هدف غرب از این کار کم‌رنگ محبت در میان خانواده و همان تأکید افراطی بر فردگرایی است، اظهار کرد: بهتر است مادران تا جایی که می‌توانند کودک را در آغوش خود نگه‌داشته و از شیر خود به‌جای انواع غذاهای مصنوعی کودک را تغذیه کنند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی تصریح کرد: اگر به دنبال فرزندانی هستیم که به بزرگ‌ترها احترام گذشته و سرشار از عاطفه و احساس پاک هستند باید تربیت و محبت به فرزند را در صدر تمامی اولویت‌های خود قرار دهیم.

 

وی بابیان این‌که برخی از پدر و مادرها تصور می‌کنند محبت به کودک یعنی خرید انواع وسایل رفاهی برای اوست، ادامه داد: محبت یعنی این‌که پدر و مادر در تمامی زمان‌ها در نزدیکی کودک حضورداشته و هر وقت شروع به گریه کرد یا از چیزی ناراحت شد او را در آغوش گرفته و بامحبت آرام کنند که متأسفانه امروز شیشه شیر و انواع غذاهای به‌جای محبت برای آرام کردن کودک به‌خصوص در مهدهای کودک به کار گرفته می‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این‌که پدر و مادری که نسبت به کودک خود بی‌توجه هستند در زمان پیری متقابلاً کودک و فرزندشان به آن‌ها بی‌مهری خواهد کرد، افزود: هرچه محبت والدین به کودک بیشتر شود در مقابل محبت کودک هم به والدینش بیشتر خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی یادآور شد: دوای تمامی دردهای کودک در دو سال اول زندگی محبت مادر و شیر طبیعی اوست اما متأسفانه امروز به دلیل اشتغال مادر کودکان از 6 ماهگی و پس از اتمام مرخصی مادر از نعمت توجه مادر محروم شده و تحت تربیت شخصی غیر از مادر قرار می‌گیرند که در این زمینه از قدیم تاکنون این ضرب‌المثل رایج بوده که کودک تحت تربیت هرکس باشد مثل او می‌شود نه مثل پدر و مادرش، بنابراین فرزند صالح توجه کافی و تربیت لازم والدینش را می‌خواهد./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات