۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۴۶۹۵۷
مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر اهواز:

نماز جماعت مظهر اقتدار مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به اهمیت خواندن نماز به جماعت و ناتوانی فرشتگان در محاسبه ثواب تعداد بیش از 10 نفر نماگذاران گفت: نماز جماعت مظهر و نماد قوت و اقتدار مسلمانان است.
حجت الاسلام سيد جعفر موسوي ، مدير مدرسه علميه حضرت ولي عصر(عج)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز، ظهر امروز، در ویژه برنامه المناقب و الفضائل اهل بیت(ع) که از شبکه عربی الاهواز پخش شد، با اشاره به این که پیامبراکرم(ص) در نماز و دعاهای خود تلاش کرد که از این راه به خداوند تقرب پیدا کند، گفت: قربه الی الله از ویژگی های ذاتی رسول اکرم(ص) بود.

وی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) «ما کان شیء احب الی رسول من ان یضل خائفه جائه فی الله عز و جل» ابراز داشت: لقاء الی الله و شوق در تقرب به خداوند از بهترین حالت و صفت رسول اکرم(ص) بود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که هنگامی که انسان با شخص مسؤول و بزرگواری قرار می گذارد برای این ملاقات برنامه ریزی می کند، اظهار داشت: مسلمانان در هنگام نماز برای دیدار خداوند از بهترین لباس ها و عطرهای خوش بو به سبب این که خالق انسان ها است و بر آنها حقی دارد باید استفاده کنیم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) به برخی از اعمال مستحب برای نماز اشاره کرد و ادامه داد: استفاده از عطرهای خوش بو و لباس های زیبا و مناسب از اعمال مستحبی که مسلمانان برای نماز توصیه شده انجام دهند.

وی با تأکید بر این که مسلمانان باید بستگی به مکان حضور و مهمانی خود از عطرهای خوش بو استفاده کنند، عنوان کرد: جایز نیست زن و مرد مسلمان در برابر نامحرم از عطرهای خوش بو استفاده کنند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به داستان پیامبراکرم(ص) از زبان یکی از یاران ایشان خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) هنگام ورود به مجلسی صد مرتبه ذکر «رب اغفر لی وتب علی انک انت التواب الرحیم»؛ ایشان با وجود این که معصوم هستند اما برای تقرب به خداوند این ذکر را تکرار می کردند.

ضرورت حضور قلب در نماز برای تأثیرپذیری بیشتر

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تأکید کرد: نماز نخواندن برخی درحقیقت زیانی برای خود آنها است و خداوند به عبادت بندگان خود نیازی ندارد.

وی با اشاره به آیه قرآنی «طه، ما أنزلْنا علَیک القُرْانَ لِتَشْقی» ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) در نماز حضور قلب داشتند و از شدت شوق تقرب به خداوند و فروتنی همواره در نماز گریه می کردند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که هنگامی که می خواستند تیر را از پای امام علی(ع) خارج کنند نماز خواندن را بهترین فرصت برای این کار انتخاب کردند، اظهار داشت: این عمل بیانگر توجه و حضور قلب ایشان بود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) به اهمیت خواندن نماز به وقت و جماعت اشاره کرد و بیان داشت: خواندن نماز به وقت و جماعت ثواب بسیاری دارد.

نماز جماعت مظهر قوت و اقتدار مسلمانان است

وی ادامه داد: اگر تعداد نمازگذاران به بیش از 10 نفر برسد فرشتگان توانایی محاسبه اجر آن را ندارند و خداوند مسؤولیت محاسبه ثواب این عمل را برعهده می گیرد.

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: نماز جماعت مظهر و نماد قوت و اقتدار مسلمانان است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) با بیان این که برخی به بهانه کمبود وقت و برخی مشکلات تلاش دارند که نماز جماعت نخوانند، بیان داشت: با توجه به حدیث « الفُرصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ » فرصت ها همچون ابری می گذرند.

وی با اشاره به شرایط امام جماعت، عدم ارتکاب گناهان کبیره، نخستین ویژگی برای این گروه است، ابراز داشت: عدم اصرار بر انجام گناهان صغیره، قرائت صحیح و تأیید از سوی یکی از مؤمنان از دیگر پیش نیازهای امام جماعت است./9453/پ202/ب2

ارسال نظرات