۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۲۴۷۰۶۳
زندگی مطلوب در سی گام؛

قواعد هدیه دادن را به خاطر بسپارید

خبرگزاری رسا ـ از خرید هدیه‌هایی که برخی کاستی‌ها یا عیب‌های همسرتان را به رخش بکشد، جداً خودداری کنید؛ در هدیه دادن، تنوع را از یاد نبرید. حتی هدیه مکرر گل، با همه لطافتش باز از شیرینی آن می‌کاهد.
قواعد هديه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرکز مشاوره و راهنمایی مؤسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی(ره) مجموعه «خانواده خوبان» را که شامل سی فلش کارت، با سی موضوع اختصاصی خانواده است را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

 

گام هفدهم: قواعد هدیه

 

رسول خدا(ص) می‌فرمایند: «هدیه محبت به بار می‌آورد و کینه‌ها را از بین می‌برد.»

 

در دادن هدیه به همسرتان، قانون‌های زیر را به ذهن بسپارید:

 

از خرید هدیه‌هایی که برخی کاستی‌ها یا عیب‌های همسرتان را به رخش بکشد، جداً خودداری کنید. برای مثال کرم سفید کننده اگر همسرتان کمی سبزه است.

 

بی‌مناسبت و غیرمنتظره به او هدیه بدهید. حتماً می‌پرسد: «به چه مناسبتی؟» بگویید: «فقط به خاطر این که دوستت دارم.»

 

در هدیه‌ دادن حسابگری نکنید. برای مثال، برخی ضرورت‌های زندگی و اسباب خانه را به عنوان هدیه، به او قالب نکنید! مگر این که از قبل بدانید او چنین وسایلی را دوست دارد.

 

براساس نیازهای شخصی همسرتان به او هدیه دهید. می‌توانید نیازش را از لابه‌لای صحبت‌هایی که با دیگران یا شما دارد، تشخیص بدهید. مردها معمولاً به هدیه‌های کاربردی علاقه دارند و خانم‌ها به هدیه‌های زینتی.

 

در هدیه دادن، تنوع را از یاد نبرید. حتی هدیه مکرر گل، با همه لطافتش باز از شیرینی آن می‌کاهد.

 

از فرصت‌های گوناگون استفاده کنید؛ جمله‌ای محبت آمیز و تشکرآمیز که با خط خوشی نوشته شده، بلیط سفری زیارتی یا تفریحی و قاب عکسی زیبا، همه می‌تواند یک هدیه مناسب و فرصتی برای ابراز عشق باشد./908/پ203/ی

ارسال نظرات