۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۴۷۱۲۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

احداث مجتمع فرهنگی نیاز فرهنگی شهرستان کاشان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: احداث مجتمع فرهنگی در شهرستان کاشان یکی از مهم‌ترین نیازهای فرهنگی این شهرستان است.
حجت‌الاسلام محمود فقيهي حجت‌الاسلام محمود فقيهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام محمود فقیهی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان صبح امروز در نشست هم اندیشی سازمان تبلیغات اسلامی با شهردار کاشان گفت: احداث مجتمع فرهنگی در دارالمؤمنین کاشان یکی از مهم ترین نیازهای فرهنگی این شهرستان است.

 

وی افزود: این مجتمع که افزون بر ساختمان اداری شامل مجموعه های متنوعی همچون سالن آمفی تئاتر، دفتر شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان، دارالقرآن و مهمانسرا می‌شود، عام المنفعه بوده و نیازمند هم افزایی و مساعدت دستگاه های فرهنگی و خدماتی شهرستان است.

 

حجت‌الاسلام فقیهی احداث ساختمان آموزشی دبیرستان معارف اسلامی صدرا را از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: این دبیرستان ها با رویکرد خاص و هدف نخبه پروری دینی راه اندازی شده و مشارکت خیران در احداث ساختمان آموزشی می تواند منشأ خیر و برکت فراوانی برای نوجوانان شهرستان، دانش آموزان دبیرستان و مردم دارالمؤمنین کاشان باشد.

 

سید محمد ناظم رضوی شهردار کاشان نیز در این دیدار، گسترش فعالیت های فرهنگی متوازن با گسترش جمعیت در مناطق شهری را لازم و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: بافت های متراکم شهری نیازمند فعالیت های گسترده فرهنگی است و احداث مجتمع فرهنگی در شهرستان می تواند این امر را تسهیل کند.

 

وی با اشاره به رشد جمعیت در بافت های جدید شهری خاطرنشان کرد: در سال های آینده هدایت جمعیتی به سمت بافت های جدید است و نیاز به کار فرهنگی در این حوزه ها بیشتر احساس خواهد شد.

 

شهردار کاشان ضمن اعلام آمادگی برای واگذاری زمین جهت احداث مجتمع فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مساعدت در احداث ساختمان آموزشی دبیرستان معارف اسلامی صدرا، ابراز امیدواری کرد: اجرای این پروژه ها بتواند خدمت بزرگی برای مردم کاشان در عرصه فرهنگی باشد.

 

ناظم رضوی همچنین با تقدیر از برنامه های فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی کاشان، نقش بانوان مبلغه را در فرهنگ سازی دینی مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری کاشان آمادگی همکاری مشترک با اداره تبلیغات اسلامی کاشان برای برگزاری برنامه های همایشی به ویژه همایش بانوان مبلغه در آستانه ایام فاطمیه را دارد.

 

حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان نیز در این دیدار، شهرداری کاشان را پیشتاز برنامه های فرهنگی دانست و بیان کرد: شهرداری کاشان در سال های اخیر در حمایت از فعالیت های فرهنگی و مذهبی قدم های مثبتی برداشته و همکاری بسیار خوبی با این اداره داشته که مساعدت در اجرای برنامه های اخیر دهه فجراین اداره شاهد مثالی برای این همکاری مشترک است.

 

وی افزود: شهرداری کاشان امسال برای نخستین بار در یک حرکت فرهنگی مذهبی اقدام به راه اندازی دسته عزاداری کرد که این اقدام مورد توجه اقشار مختلف مردم قرار گرفت.

 

حجت‌الاسلام حسینی همچنین با تقدیر از شهردار کاشان برای اعلام آمادگی جهت مساعدت در احداث مجتمع فرهنگی افزود: در طول 8 سال گذشته اقداماتی از سوی این اداره برای واگذاری زمین جهت احداث این پروژه صورت گرفت، اما تلاش ها نتیجه نداشته است و مساعدت شهرداری کاشان در این زمینه نقطه عطفی خواهد بود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان همچنین دبیرستان های معارف اسلامی صدرا را مورد عنایت رهبر معظم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: دانش آموزان نخبه این دبیرستان در طول سه سال فعالیت دبیرستان در کاشان صاحب افتخارات استانی و کشوری شده اند.

 

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه این دبیرستان از کمبود فضای آموزشی برای گسترش فعالیت ها و بویژه راه اندازی دوره اول متوسطه رنج می برد، ابراز امیدواری کرد: با همکاری مسؤولان، فضای آموزشی مناسبی برای این دبیرستان احداث شود.

 

محمد علی فتحی رییس سازمان مدارس معارف اسلامی صدرای کشور نیز در این دیدار، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به گسترش با کیفیت مدارس صدرا ابراز کرد: هر موقع رییس سازمان تبلیغات اسلامی با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند، ایشان از مدارس صدرا سؤال می‌کنند و این نشان دهنده نظر خاص مقام معظم رهبری به این مدارس است.

 

وی هدف از راه اندازی دبیرستان های معارف اسلامی را شناسایی استعدادهای خاص و نخبه پروری دینی به منظور پرورش نیروهای متخصص و مدیران متعهد دانست و اظهار داشت: این دبیرستان ها از سال 61 راه اندازی شده و ورودی های اولیه این دبیرستان در حال دریافت مدرک دکترا هستند و این برای نظام بسیار ارزشمند است.

 

رییس سازمان مدارس صدرای کشور افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با راه اندازی دبیرستان صدرا به کمک آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت آمده و انتظار همکاری دستگاه ها را برای پیشبرد اهداف مقدس خود دارد.

 

فتحی بیان کرد: در حالی که با هجمه های فرهنگی دشمن علیه جوانان و نوجوانان مواجه هستیم، محیط خاص آموزشی، فرهنگی و مذهبی دبیرستان های صدرا بسیار لذت بخش است.

 

رییس سازمان مدارس صدرای کشور افزود: موقعیت و فضای خاص فرهنگی شهرستان کاشان می طلبد دبیرستان پسرانه صدرا و دوره اول متوسطه دخترانه این دبیرستان یا همکاری مسؤولان شهرستان و استان راه اندازی شود./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات