۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۴۷۱۸۳
نماینده خبرگان رهبری:

پاسخ به شبهات روز وظیفه روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: طلاب و روحانیان حوزه های علمیه باید شبهات روز را رصد کرده و مورد بحث و بررسی و قرار دهند.
آيت الله شبستري در حوزه علميه مرند آيت الله شبستري در حوزه علميه مرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع طلاب و روحانیان شهرستان مرند در حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) این شهر، اظهار داشت: ایران باید تبدیل به مرجع علمی جهان شود و حوزه و روحانیت در این خصوص از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

وی لازمه معلم بودن را عالم بودن دانست و تصریح کرد: شرایط امروز به خاطر ویژه بودن آن اقتضا می کند که ضمن این که تلاش می کنید و خوب درس می خوانید، با سرعت درس بخوانید و به دروس حوزه اکتفا نکنید، چراکه باید در مقابل تهاجم فرهنگی غرب مجهز به علوم مختلف و روز باشید تا پاسخگوی شبهات و سم پاشی های دشمنان باشید.

 

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن بعد از این‌که از طریق نظامی نتوانست حرکت ما را متوقف نماید از راه جنگ نرم و فعالیت های روانی وارد میدان گردید و شبانه روز تلاش می کند تا جوانان را از ولایت فقیه دور کرده و به سمت انحراف و ابتذال بکشاند و وظیفه حوزه و روحانیت است تا در خط مقدم جبهه جنگ نرم به مقابله بپردازد.

 

امام جمعه تبریز افزود: انقلاب اسلامی ایران صادر شده است، اما باید سعی کرد تا بیش از پیش و با گستره بیشتری صادر شود و سهم طلاب و روحانیان در این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

وی با بیان این‌که برخی مباهات و مکروهات برای طلاب و روحانیان از حرمت برخوردار است، افزود: شما طلاب و روحانیان در جامعه زیر ذره بین هستید و نگاه مردم به شماست، از این رو باید کاملا دقیق و حساب شده عمل کرده و سخن گویید.

 

نماینده ولی فقیه در استان، ممحض بودن در درس خواندن و فعالیت های علمی، نظم و انضباط، مجهز بودن به مسائل روز، مخاطب شناسی و برخورد با مخاطب، و مهم تر از همه تهذیب نفس را از مسائل لازم برای طلاب و روحانیان برشمرد.

 

وی با تأکید بر مسأله نظم و اهمیت آن، افزود: حضرت امام خمینی(ره) به قدری منظم بودند که برخی ها که ساعت نداشتند، ساعت خود را با رفت و آمد های ایشان که بسیار دقیق و منظم بودند تنظیم می کردند.

 

آیت الله شبستری افزود: طلاب و روحانیان حوزه های علمیه باید شبهات روز را رصد کرده و مورد بحث و بررسی و  قرار دهند و به آن ها پاسخ های علمی، دقیق و قانع کننده بدهند.

 

امام جمعه تبریز تصریح کرد: طلاب باید نسبت به مسائل سیاسی روز، مثل مسأله مذاکرات هسته ای، آشنایی داشته و توطئه های دشمنان را بدانند و بشناسند و در جامعه بصیرت افزایی و روشنگری کنند، همه باید دست به دست هم داده و با سعی و تلاش آذربایجان را مهد علم و تلاش کنیم./935/پ202/ب4

ارسال نظرات