۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۲۴۷۲۷۳
در راستای بررسی فرصت‌ها و چالش‌های ترویج پیام رهبر انقلاب؛

میزگرد پیام ولایت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ میزگرد بررسی فرصت‌ها، تهدیدها و هشدارهای فرارو برای ترویج پیام رهبر معظم انقلاب در عرصه بین‌المللی تحت عنوان «پیام ولایت» با سخنرانی مسؤولان انجمن‌هایی از هندوستان، ترکمنستان، بحرین، افغانستان و اندونزی در قم برگزار شد.
جامعه المصطفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، میزگردی با سخنرانی مسؤولان چند انجمن و تشکل فرهنگی طلاب جامعه المصطفی العالمیه پیرامون بررسی فرصت‌ها، تهدیدها و هشدارهای فرارو برای ترویج پیام رهبر معظم انقلاب در عرصه بین‌المللی تحت عنوان «پیام ولایت» در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

 

در این میزگرد که عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد،‌ حجت‌الاسلام مرادرضا رییس تشکل محبان اهل‌بیت(ع) از هندوستان، عباس خان پازولف رییس تشکلی از ترکمنستان، علی کاظمی مسؤول شبکه المعارف بحرین، خانم غفاری رییس تشکلی از افغانستان و خانم فطریانی رییس تشکل فاطمیه از اندونزی به ارائه نظریات خود پرداختند.

 

حجت‌الاسلام مرادرضا: در هندوستان به صورت خود جوش 100 هزار نسخه از نامه رهبر انقلاب چاپ و منتشر شده است

حجت‌الاسلام مرادرضا رییس تشکل محبان اهل‌بیت(ع) از هندوستان در این میزگرد با اشاره به فعالیت‌هایی که در هندوستان برای انتشار نامه رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است، گفت: تا به حال تعداد 100 هزار نخسه از این نامه به چاپ رسیده و در دکه‌های روزنامه فروشی قرار گرفته است.

 

وی با بیان این‌که فعالیت‌ها انجام گرفته در هندوستان به صورت خودجوش از سوی مردمان این کشور بوده است، اظهار داشت: جامعه المصطفی نیز با مهندسی معکوس در مقابل اسلام هراسی، در تلاش است تا از طریق نامه رهبر معظم انقلاب، دین مبین اسلام را به عنوان دین انس و الفت به جهانیان بشناسد.

 

این روحانی هندوستانی تصریح کرد: مبلغانی که پیغام رسان نامه رهبر معظم انقلاب هستند، سعی کنند تا اسلام ناب را از طریق تبلیغ چهره به چهره به مردم معرفی کنند چراکه این راه اثرگذارترین راه تبلیغی است.

 

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند تا دین با زبان اصلی خودش نشر داده شود؛ از این رو لازم است تا معارف اسلامی از سوی کارشناسان خبره طوری به زبان‌های دیگر ترجمه شود که از زبان اصلی خود دور نباشد.

 

پازلوف از ترکمنستان: اتحاد طلاب شیعه و سنی جامعه المصطفی لازمه فعالیت جهانی برای نشر اسلام ناب و پیام رهبر انقلاب است

همچنین عباس خان پازلوف از کشور ترکمنستان در این میزگرد گفت: دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، امید و جرکتی در کالبد جان‌ها دمید و صبر و برادری و غیرت دینی را به منصه ظهور رساند.

 

وی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی دین را بر منصب حکومت و کرامت بشری را به معراج رساند، اضافه کرد: به برکت قیام حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، دین مبین اسلام به اقصی نقاط عالم معرفی شد به طوری که امروز بیش از 10 هزار طلبه از کشورهای خارج از ایران تحت پوشش جامعه المصطفی العالمیه(ص) هستند.

 

پازلوف در بیان راهکار انتشار پیام رهبر معظم انقلاب در نامه به جوانان اروپا و آمریکای شمال خاطرنشان کرد: نصف جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند و نصف دیگر آن تحت تأثیر آنان هستند؛ از این رو با اصلاح زنان و خانواده‌ها وضعیت کشور و مسؤولان بهبود می‌یابد.

 

وی ادامه داد: در این راستا لازم است تا تشکل‌های قم، مشهد، اصفهان و گرگان با هم آشنا شده و طلاب شیعه و سنی جامعه المصطفی با یکدیگر متحد شوند تا عرصه برای فعالیت جهانی در راستای نشر اسلام ناب گسترده شود.

 

این طلبه ترکمنستانی خاطرنشان کرد: طلبه‌ها در کنار درس خود، ‌می‌بایست کار فرهنگی و تبلیغی داشته باشند و لازمه این نیز برخورداری از انجمن‌های فرهنگی و تبلیغی است و ما امروز می‌بینیم که انجمن‌های بسیاری که در بدو شکل گیری بسیار کوچک بودند، امروز رشد یافته به کانون بزرگی برای تبلیغ اسلام تبدیل شده‌اند.

 

کاظمی از بحرین: تلویزیون و دوربین از تأثیرگذاری بالایی برای انتقال پیام رهبر انقلاب برخوردار است

علی کاظمی، مسؤول شبکه المعارف بحرین نیز در این میزگرد گفت: حرکت‌های تند تکفیری‌ها در منطقه برای ما که هدفمان ترویج اسلام ناب محمدی(ص) است، فرصت بسیار مغتنی بوده و می‌توان از آن بهره‌های فراوانی برد.

 

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب با نامه‌ای که به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نوشتند،‌ ابتکار عمل کرده و در بحبوحه اغتشاشات عراق و سوریه و در جریان واقعه شارلی ابدو،‌ ذهن جوانان جهان را به سوی اندیشه‌های ناب محمدی(ص) کشاندند.

 

مسؤول شبکه المعارف بحرین خاطرنشان کرد: تلویزیون و دوربین ابزار بسیار خوب با ضریب نفوذ بالایی است که از تأثیرگذاری بسیاری بر مخاطبان برخوردار است.

 

وی تأکید کرد: یکی از علمای دین می‌گفت که اگر در شرایط امروز، فردی به پیامبری مبعوث می‌شد،‌ به یقین از تلویزیون استفاده می‌کرد چراکه برنامه‌های چند رسانه‌ای بیشترین تأثیرگذاری بر انسان‌ها را دارند.

 

کاظمی در پایان با اشاره به چالش‌های روبه‌روی تشکل‌های جامعه المصطفی گفت: پیشرفت انجمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی در گروه آموزش و پژوهش جامعه المصطفی العالمیه است.

 

خانم غفاری از افغانستان: پیام رهبر انقلاب از گویایی کاملی برخوردار است

خانم غفاری از کشور افغانستان با بیان این‌که پیام رهبر انقلاب خود از گویایی کاملی برخوردار است، ابراز کرد: در انتشار این پیام می‌بایست بیشتر از ابزارهای مربوطه ارتباطی استفاده کرد.

 

این طلبه افغانی اضافه کرد: تشکل‌ها باید از اتاق فکری بهره‌مند باشند تا فعالیت‌هایشان در آن‌جا دیده شده و به چالش کشیده شود.

 

خانم فطریانی از اندونزی: اتحاد لازمه نشر پیام رهبر معظم انقلاب است

خانم فطریانی، مسؤول تشکل فاطمیه از اندونزی نیز در این میزگرد اظهار داشت: توهین به پیامبر اسلام(ص) و معرفی اسلام خشن به جهان از سوی دشمنان دین، ‌فرصتی را برای ما فراهم آورده تا از آن برای نشر پیام رهبر انقلاب استفاده کنیم.

 

وی تصریح کرد: با استفاده از پیامی که در نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی وجود داشت، می‌توان اسلام ناب محمدی(ص) را به تمام جهانیان معرفی کنیم.

 

این طلبه اندنزیایی با بیان این‌که نشر نامه رهبر انقلاب به اتحاد و همکاری نیازمند است، ابراز کرد: با این اتحاد و همکاری می‌توان برنامه ریزی دقیقی در جهت نشر پیام نامبرده داشته باشیم.

 

خانم فطریانی تأکید کرد: سمینارها و نشست‌های مربوط به نشر نامه رهبر معظم انقلاب نباید در ایام پرشور نگارش این نامه ختم شده و پس از مدتی به خاموشی سپرده شود؛ این جریان باید ادامه دار باشد./997/پ200/ف

 

ارسال نظرات