۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۴۷۳۱۶
رییس قوه قضاییه در خرم آباد:

رسیدگی به پرونده فتنه‌گران باید تحت ضابطه شرعی و قانونی باشد/ واکنش به یاوه گویی وزارت خارجه آمریکا

خبرگزاری رسا ـ رییس قوه قضاییه با بیان این که کسانی که بساط فتنه را در کشور باز کردند، می‌خواستند بدانند که با این کار، راه برای اجانب باز می‌شده است، افزود: ما اعتقاد داریم رسیدگی به پرونده فتنه‌گران باید تحت ضابطه شرعی و قانونی باشد.
آيت الله لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، ظهر امروز در کنگره فخر نور در خرم‌آباد با بیان این که هیچ کلامی بالاتر از کلام حق نیست و هیچ قولی صادق‌تر از قول حقانیت و خداوند نیست، گفت: حقیقت انسانی یک حقیقت والاست.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهیدان رحیمی در لرستان یافزود: حضور در مراسم بزرگداشت شهدای روحانی به ویژه شهیدان را برای خود امر پسندیده می‌دانیم.

آیت‌الله لاریجانی با بیان این که سخنان خداوند مزاح نیست و خداوند به آسمانی که برگردانده و زمینی که دارای شکاف است قسم یاد می‌کند، عنوان داشت: کلام او کلامی است که بین حق و باطل فاصله ایجاد کرده است.

وی با بیان این که قول خداوند حق محض است و در آن هیچ لغوی وجود ندارد، خاطرنشان کرد:  یقین و توجه به حقیقت خداوند یک امر ضروری است.

رییس قوه قضاییه یادآور شد: امروز به اتکای خون شهدا و بصیرتی که مردم در 22 بهمن از خود نشان دادند، بار دیگر به وزارت آمریکا و رییس‌جمهور آمریکا می‌گوییم که شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید و آن زمان که افرادی این کشور را فروخته بودند دیگر تمام شده است.

آیت‌الله لاریجانی یادآور شد: امروز مردم ما حاضر نیستند که عزت خود را پای کسی بریزند، زیرا ملت ایران، ملتی شکست‌ناپذیرند که یک بار در هشت سال دفاع مقدس اقتدار خویش را به خوبی نشان داده‌اند.

وی با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های کسی که بر جریان فتنه تأثیرگذار بوده است، اظهار داشت: رسیدگی به این پرونده‌ها حق و وظیفه‌ای بر گردن ماست.

رییس قوه قضاییه با بیان این که کسانی که بساط فتنه را در کشور باز کردند، می‌خواستند بدانند که با این کار، راه برای اجانب باز می‌شده است، افزود: ما اعتقاد داریم رسیدگی به پرونده فتنه‌گران باید تحت ضابطه شرعی و قانونی باشد.

وی با بیان این که وزارت امورخارجه آمریکا باید بداند توصیه‌های نابجای آنها برای ما یاوه‌گویی است، خاطرنشان کرد: ما مسیری را که تا امروز طی کرده ایم ادامه می دهیم چرا که یک مسیر دقیق قانونی و حقوقی بوده است.

پیشرفت‌های علمی و استقلال سیاسی کشور وامدار خون شهدا است

آیت‌الله لاریجانی پیشرفت‌های علمی و استقلال سیاسی کشور را وامدار خون شهدا بیان کرد و افزود: عزت و استقلال این کشور به اتکای بصیرت و خون شهدا ماندگار است و ملت اجازه این گونه دخالت‌ها را به هیچ دشمنی نمی‌دهد.

وی با اشاره به این که رهبری با تکیه بر مجاهدت‌های شهدا، مسیر روشن را برای مردم ایجاد کرده است، بیان داشت: امام راحل با خون همین شهدا راه اتکا به نفس، خودشناسی و عزت نفس را برای ما ایجاد کرده است.

رییس قوه قضاییه با اشاره به پیروزی کشور در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق خاطرنشان کرد: اتحاد ملت ایران مهم ترین عامل پیروزی دوران دفاع مقدس بود.

آیت‌الله لاریجانی خطاب به دشمنان گفت: دشمنان بدانند ملت ایران مردمی نیستند که زرق و برق دنیا چشمان آنها را پر کرده باشد و هرگز شکست نمی خورند./9459/پ202/ج

ارسال نظرات