۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۲۴۷۳۳۳
مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاه گلستان:

ارتقای سطح دینی و معرفتی رسالت اصلی حوزه علوم اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاه گلستان با اشاره به این که حوزه علوم اسلامی ار سال 88 فعالیت خود را در استان آغاز کرد، گفت: در حال حاضر 300 دین پژوه در گلستان مشغول فعالیت هستند.
حوزه علوم اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‎الاسلام سیدجواد محمدزاده، مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاه گلستان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که حوزه علوم اسلامی ار سال 88 فعالیت خود را در استان آغاز کرد، گفت: در حال حاضر 300 دین پژوه در گلستان مشغول فعالیت هستند.

 

وی با بیان این که معارف دینی در این حوزه به علاقه مندان تدریس می شود، افزود: ارتقای سطح دینی و معرفتی رسالت اصلی حوزه علوم اسلامی گلستان است.

 

حجت الاسلام محمد زاده از تحصیل 200 نفر در حوزه علوم اسلامی گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: ارتقای شخصیت اخلاقی، عمق‎بخشی معارف دینی و تشکیل شبکه نخبگی با رویکرد تمدن اسلامی از مهم‌ترین اهداف شکل‎گیری حوزه علوم اسلامی است.

 

وی از حوزه علوم اسلامی در دانشگاه به عنوان یک نظام تربیتی اثرگذار یاد کرد و گفت: افراد علاقه مند و در حال تحصیل این مرکز دینی از نخبه‎های دانشگاه هستند.

 

مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاه گلستان با بیان این که شیوه کلاس ها در این مرکز بر مبنای گفت‎وگومحوری و پاسخ به شبهات است، بیان داشت: برگزاری کارگاه‎های علمی و پژوهشی، رشد و توانمندسازی معرفت‎جویان در قالب گروه‎های جهادی از جمله مهم ترین برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در این مجموعه است.

 

حجت الاسلام محمد زاده با اشاره به این‌که بیش از 20 استاد شاخص بومی در این حوزه تدریس می‎کنند، یادآور شد: اساتید حوزه علوم اسلامی دانشگاه گلستان افرادی صاحب‎نظر در جامعه و صاحب تالیف هستند.

 

محمدزاده با بیان اینکه در این نظام تربیتی افسران جنگ نرم تربیت می‎شوند، ادامه داد: نخبگانی که در حوزه پرورش پیدا می‎کنند در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند و هر فردی از این مجموعه مذهبی دارای تخصص و مهارت است.

 

مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاه گلستان یکی از ملاک‎های اصلی ورود افراد به حوزه علوم اسلامی را دغدغه‎مندی نسبت به ارزش‎ها و آرمان‎های انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: افرادی که متقاضی حضور در حوزه هستند از این شاخصه برخوردار بودند و هدف‎شان اعتلای جامعه اسلامی برای ایجاد تمدن اسلامی است./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات