۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۴۷۳۹۶

همایش توجیهی آمران به معروف و ناهیان از منکر بشیر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کشوری گروه جهادی بشیر با بیان این‌که تنها وظیفه‌ای که آمران به معروف و ناهیان از منکر در قبال منکرات دارند، تذکر دادن زبانی و ترک محل گناه است، گفت: مطالبه از مسؤولان نیز خود امر به معروف و نهی از منکر است که اگر مسؤولان کشوری در وظایف محول شده و نیز وظیفه مقابله با منکرات، به خوبی عمل کنند، منکرات جامعه تا حد بسیاری کاهش می‌یابد.
حجت الاسلام بيک زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش توجیهی آمران به معروف و ناهیان از منکر گروه جهادی بشیر عصر امروز از سوی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سید محمد حسن پور موسوی، مسؤول گروه جهادی بشیر قم در ابتدای این همایش به ایراد سخن پرداخت و گفت: وظیفه‌ای که رهبر معظم انقلاب برای آمران به معروف و ناهیان از منکر قائلند، تذکر لسانی به شیوه «بگویید و بروید» است.

 

وی در ادامه افزود: از افتخارات گروه امر به معروف و نهی از منکر بشیر در طی پنج سال اخیر فعالیت خود این است که حدود دو میلیون و چهارصد هزار تذکر به متخلفان و بی انضباطان اجتماعی داده و به اندازه انگشت شمار هم درگیری نداشته است.

 

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام مجید بیک زاده، مسؤول کشوری گروه جهادی بشیر با اشاره به وظایف آمران به معروف و ناهیان از منکر در برخورد با منکرات گفت: پاسخ دادن به فحاشی متخلفان در برابر امر به معروف و نهی از منکر، خود ارتکاب خلاف شرع است.

 

وی عنوان کرد: تا زمانی که آمران به معروف وظیفه شرعی خود را به درستی انجام داده و در مقابله با منکرات تنها تذکر داده و عبور کنند، هیچ‌گاه درگیری‌ای پیش نخواهد آمد.

 

حجت‌الاسلام بیک زاده خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی، یکی از علما برای مقابله با یک مغازه که صدای موسیقی از مغازه‌اش بلند بود، تمام طلاب و شاگردانش را موظف کرد تا هر زمان از کنار آن مغاره رد شدند، به صاحب مغازه تذکر داده و عبور کنند؛ پس از سه روز تذکر لسانی توسط مردم، مغازه دار نسبت به اصلاح منکر خود اقدام کرد.

 

وی با تأکید بر این‌که تنها وظیفه آمران به معروف، صرف تذکر لسانی است، گفت: این تذکرات نیز نباید با تندخویی همراه باشد؛ هر فرد در شرایط گوناگون و نسبت به افراد مختلف، باید به گونه‌ای تذکر دهد که متخلف شرمنده شده و عمل خود را اصلاح کند.

 

مسؤول کشوری گروه جهادی بشیر با اشاره به روایتی از حضرت امیر مؤمنان علی(ع) تأکید کرد: تمام اعمال خیر و واجبات شرعی حتی جهاد در راه خدا در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر همچون قطره‌ای در مقابل اقیانوسی مواج هستند.

 

حجت‌الاسلام بیک زاده با بیان این‌که ترس یکی از رذائل اخلاقی است، عنوان کرد: بهترین اثر امر به معروف و نهی از منکر ریخته شدن ترس از میان جامعه برای دعوت به نیکی و مقابله با منکرات است.

 

وی با بیان این‌که اهل‌بیت معصومین(ع) درباره هیچ گروه و امتی جز آمران به معروف بحث جانشینی خداوند را مطرح نکرده‌اند، اظهار داشت: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند از امر الهی اطاعت می‌کند؛ از این رو ائمه اطهار(ع) این قشر را جانشین خداوند معرفی کرده‌اند.

 

مسؤول اجرای طرح تذکر لسانی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قم با بیان این‌که مطالبه از مسؤولان خود گونه‌ای از امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: اگر مسؤولان کشوری در وظایف محول شده خود و نیز وظیفه مقابله با منکرات، به خوبی عمل کنند، منکرات جامعه تا حد بسیاری کاهش می‌یابد.

 

شایان ذکر است، گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر بشیر با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از سوی جمعی از طلاب در سال 89 راه اندازی شد و به صورت رسمی در معاونت تهذیب حوزه علمیه به ثبت رسید.

 

راه اندازی روزنامه دیواری بشیر، فعالیت در فضای مجازی، اعزام مبلغ به مساجد، مدارس و هیأت‌های مذهبی و مراکز علمی، ارائه مقاله درباره امر به معروف و نهی از منکر و دیدار با مراجع تقلید و علما و مراکز مرتبط از جمله فعالیت‌های فرهنگی گروه جهادی بشیر است.

 

گفتنی است، احیای امر به معروف و نهی از منکر لسانی و فرهنگ سازی آن در بین مردم، رسالت اصلی این گروه جهادی است؛ این گروه در هر سال یک دوره کارگاه آموزشی یک هفته‌ای برای علاقه مندان برگزار می‌کند که در آن مباحث تئوری و عملی امربه معروف و نهی از منکر آموزش داده می‌شود./997/پ202/س

ارسال نظرات