۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۲۴۷۴۲۹
حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

ارزش ترویج فرهنگ کتابخوانی کمتر از خطبه های نماز جمعه نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر توجه به کتاب و کتابخوانی در حاشیه برپایی نماز جمعه گفت: اهمیت فروش کتاب و ترویج کتابخوانی در حاشیه برگزاری نماز جمعه کمتر از خطبه های نماز نیست.
حجت الاسلام تقوي رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، عصر امروز، در نشست مسؤولان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در اهواز اظهارداشت: یکی از فعالیت های مهم و پسندیده ای که باید در کنار برپایی نمازهای جمعه انجام شود، راه اندازی بخشی برای معرفی و توزیع کتاب در بین نمازگزاران است.
وی با تأکید بر این‎که معرفی کتاب باید درب مصلای نماز جمعه صورت گیرد، افزود: معرفی و در کنار آن فروش کتاب های مفید و معتبر می تواند به ارتقای سطح فکری و فرهنگی مردم کمک کند.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‎که کتاب های رهبر معظم انقلاب از ارزش بالایی برخوردارند، گفت: به عنوان نمونه کتاب انسان 250 ساله که در آن اهل بیت(ع) همچون یک انسان نورانی در مدت زمان 250 سال زندگی تبیین شده، از بهترین کتاب های رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی تصریح کرد: اندیشه های رهبر معظم انقلاب را می توان با ترویج کتاب‎های ایشان در حاشیه برپایی نماز جمعه منتشر کرد.
وی درباره چگونگی و سیاست های لازم برای ترویج فرهنگ کتاب‎خوانی در جامعه اظهارداشت: تعامل با ناشران انقلاب اسلامی، مدیریت صحیح ترویج کتاب و معرفی کتاب پیش از انتشار آن می تواند در جهت پیشبرد ترویج کتابخوانی میان جوانان و مردم تأثیر گذار باشد.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر توجه به کتاب و کتابخوانی در حاشیه برپایی نماز جمعه گفت: اهمیت فروش کتاب و ترویج کتابخوانی در حاشیه برگزاری نماز جمعه کمتر از خطبه های نماز نیست.
مدیران در برابر شعار سال خود را به بی خیالی زده اند
حجت الاسلام تقوی در ادامه با اشاره به بی توجهی مدیران برای تلاش در جهت تحقق شعار سال گفت: مدیران باید گزارش دهند که درباره فرهنگ جهادی، تهاجم فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی در مدت یک سال گذشته چه عملکردی در دستور کار داشتند.
وی افزود: با مشاهده وضعیت کشوری که در آن اسراف کاهش پیدا نکرده، زندگی به شکلی که مورد نیاز دوران اقتصاد مقاومتی در نیامده و سمینار های بی خاصیت همچنان در حال برگزاری است؛ می توان این نتیجه را گرفت که مدیران در برابر شعار سال خود را به بی خیالی زده اند./9462/پ202/ب2
ارسال نظرات