۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۲۴۷۴۴۶
عبدالرضا مصری:

مسؤولان در زمینه اقتصاد مقاومتی به شعار بسنده نکنند

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم اقدام جدی مسؤولان اجرایی در زمینه اقتصاد مقاومتی و حذف قوانین مزاحم گفت: رهبر معظم انقلاب، سال گذشته، تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت را متذکر شدند و آنها را تکانه‌هایی دانستند که اقتصاد ما را تهدید می‌کنند و بر ضرورت اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند.
اقتصاد مقاومتي عبدالرضا مصري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، امشب در برنامه «اقتصاد ایران» شبکه پنج صدا و سیما، به کلیات لایحه بودجه پیشنهادی دولت در سال 94 اشاره کرد و گفت: کلیات لایحه نسبت به سال‌های گذشته تغییری نکرده است و همه کارشناسان و اقتصاددانان کشور بر این باورند که این یک سیستم پوسیده‌‌ای است که توان پاسخ‌گویی نیازهای اقتصادی کشور را ندارد اما هرسال از همین چارچوب استفاده می‌شود.

 

عضو کمیسیون اجتماعی تلفیق و آئین نامه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بررسی درآمدهای نفتی و درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها از موضوعاتی بوده که عمده وقت مجلس برای آنها اختصاص یافته است.

 

وی با اشاره به بحث هدفمندی یارانه‌ها تأکید کرد: پیشنهادات مختلفی در مجلس ارائه شد از جمله این که اگر قانون هدفمندی یارانه‌ها به درستی اجرا شود نیاز نیست که در بودجه درباره‌اش بحث شود، اما آنچه در مجلس تصویب شده این است که دولت یارانه افرادی که بالای دو میلیون و پانصد هزار تومان درآمد دارند را قطع کند.

 

مصری افزود: مشخص کردن عدد درآمدی برای بستن یارانه،‌ صحیح نیست زیرا در کشور هزینه‌های آموزش، مسکن، بهداشت و درمان برای تمام خانواده‌ها یکسان و رایگان نیست و حتی تحصیلات دبیرستانی نیز هزینه‌بر است و نصف درآمد برخی خانواده‌ها صرف پرداخت هزینه اجاره و مخارج دیگر می‌شود.

 

وی ابراز داشت: دولت می‌تواند از طریق بانک‌های اطلاعاتی املاک، مسکن، خودرو، مالیات، حقوق افراد پردرآمد را شناسایی و یارانه آنها را قطع کند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی به سهم نفت در بودجه سال 94 اشاره کرد و گفت: با نگاه واقع بینانه مجلس، سهم نفت در بودجه با قیمت چهل دلار بسته شد و مابه التفاوت آن نیز از صندوق توسعه ملی تأمین شد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی تلفیق و آئین نامه مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی از 34 درصد به 20 درصد کاهش یافت و 14 درصد سهم آن، برای جبران کاهش قیمت نفت در اختیار دولت قرار گرفت.

 

وی اقتصاد مقاومتی را نسخه شفا بخش اقتصادهای بیمار دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی تحرک و پویایی را در اقتصاد ایجاد می‌کند یعنی بهره‌وری را افزایش می‌دهد و درپی آن تولید ملی بالا می‌رود و در نتیجه سبب رشد اقتصادی و رفاه عمومی می‌شود.

 

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال گذشته اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب، سال گذشته، تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت را متذکر شدند و آنها را تکانه‌هایی دانستند که اقتصاد ما را تهدید می‌کنند و بر ضرورت اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند.

 

مصری احکام بودجه را بر اقتصاد کشور تأثیر گذار خواند و اظهار داشت: بودجه دخل و خرج دولت است و تأثیری بر اقتصاد ندارد اما احکام بودجه مثل افزایش عوارض خودرو به طور قطع بر اقتصاد و صنعت تولید خودرو و واردات قطعات آن اثر می‌گذارد.

 

وی تأکید کرد: تورم، بیکاری و فرهنگ استفاده از تولیدات خارجی مثل گوشی‌های همراه، ارتباطی به بودجه کشور ندارد بلکه در این زمینه باید سیاست‌های اقتصادی درستی اجرایی شود.

 

مصری در پایان با اشاره به کنگره ملی اقتصاد مقاومتی گفت: اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی با سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب تبیین شد و اکنون نوبت آن رسیده است که دستگاه‌های اجرایی در این زمینه اقدامات جدی انجام دهند درحالی که از سوی مجلس شورای اسلامی هیچ اقدامی برای حذف قوانین مزاحم صورت نگرفته است./908/پ202/ج

ارسال نظرات