۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۴۷۵۱۱

پنجمین همایش رؤسای شورای اسلامی استان ها در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ پنجمین همایش ادواری رؤسای شورای اسلامی استان های سراسر کشور صبح امروز با سخنرانی استاندار خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
شوراي عالي استان ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پنجمین همایش ادواری رؤسای شورای اسلامی استان های سراسر کشور صبح امروز و با سخنرانی استاندار خراسان رضوی در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

 

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در این همایش ضمن ابراز خرسندی از حضور نمایندگان استان های مختلف در هیأت رییسه شورای عالی استان های کشور، بر اهمیت نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا در تحقق سیاست های کلی اجرایی کشور تأکید کرد و نمونه آن را تلاش برای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دانست.

 

همچنین در این نشست، غلامرضا بصیری پور، رییس شورای عالی استان ها ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن امسال، به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره شورا های اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: بیانات رهبری و نیز قید شدن واژه «رکن» در قانون اساسی کشور برای شوراها بر اهمیت جایگاه این مجموعه تأکید دارد که یکی از نمود های آن تقویت ارتباط با دولت و مجلس شورای اسلامی است که تنها نهادی که می تواند به مجلس طرح بدهد شوراها هستند و این نشان دهنده جایگاه ویژه آن است.

 

وی به اقداماتی که شورای عالی استان ها در راستای وظایف خود انجام داده است اشاره و اظهار کرد: ارائه طرح برای برنامه ریزی برنامه ششم توسعه کشور و جلسات با دیوان عدالت اداری و دیگر نهاد ها از جمله اقدامات مهمی بوده که با توجه به نقشی که شورا های اسلامی باید ایفا کنند انجام شده است.

 

رییس شورای عالی استان های کشور بر لزوم نقش آفرینی شوراهای اسلامی شهر و روستا در تحقق اهداف کلان کشور از جمله شعار سال تأکید کرد و افزود: توانمندسازی شهرداری ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بر عهده شورا های اسلامی است و خصوصا پس از مطرح شدن طرح خودکفایی شهرداری ها از دولت، ارائه طرح هایی برای درآمدهای پایدار توسط شوراهای اسلامی به مجلس ضرورت دارد.

 

بصیری پور خاطرنشان کرد: 117 هزار عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور داریم که 35 هزار نفر عضو شورای روستایی هستند؛ این ظرفیت عظیمی است که باید از آن استفاده شود و ما نیز در حال بررسی نقش شورا ها در توسعه کشور هستیم؛ برای نمونه حضور نمایندگان دارای مدارج تحصیلی بالا در شوراهای روستایی از همان ظرفیت هایی است که باید استفاده شود و ضمنا باید عملکرد شوراها نیز مورد آسیب شناسی قرار گیرد تا به خدمت به مناطق محروم کمک بیش تری کند.

 

لازم به ذکر است در این نشست، خلیل الله کاظمی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد و محمدرضا حسین نژاد، معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد در سخنانی به ارائه طرح ها و پیشنهاداتی برای ارتقای خدمات شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری ها پرداختند./820/پ202/ب5

 

ارسال نظرات