۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۴۷۵۳۳
شب گذشته در کربلای معلی؛

جهانگیری به زیارت حضرت سیدالشهدا رفت

خبرگزاری رسا ـ معاون اول رییس جمهور به همراه چند تن از وزرای دولت یازدهم با حضور در حرم حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) به زیارت عتبات عالیات رفتند.
حرم امام حسين(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، جهانگیری، معاون اول رییس جمهور شب گذشته به همراه تعدادی از وزرای دولت یازدهم با حضور در عتبه حسینی با شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت حرم حضرت سیدالشهدا(ع) دیدار کرد.

وی در سخنانی با بیان این‌که روابط بین دو ملت ایران و عراق، تاریخی و فرهنگی بوده و ریشه در فرهنگ در کشور دارد، اظهار داشت: اکنون دولت و ملت عراق با مشکلاتی رو به رو است و توطئه داعش در منطقه چهره زشتی از اسلام را به جهان معرفی می کند.

جهانگیری با بیان این‌که باید همه کشورهای جهان به کمک مردم سوریه و عراق بروند و این دو کشور را از بحران خارج کنند، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم و دولت عراق بوده و است و امیدواریم دولت و ملت عراق با پشتوانه مرجعیت و علما از این بحران عبور کنند.

معاون رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف سفر به کشور عراق یادآور شد: در این سفر تصمیمات خوبی گرفته شد که با اجرای آنها، آثار ارزشمندی را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی از کارهای مهمی که علاقه‌مند به انجام آن هستیم، خدمت به آستان مقدس حسینی و عباسی است، هر چند در ایران خود با مشکلاتی از قبیل کاهش قیمت نفت و تحریم های اقتصادی دشمنان رو به رو هستیم اما اعتقاد داریم توانمندی انجام تعهدات خود را داریم.

پس از این دیدار، هدایایی از سوی تولیت حرم حسینی به معاون اول رییس جمهور و همراهان اهدا شد و قرار داد ساخت صحت حضرت زینب در کربلای معلی به امضای تولیت حرم و رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات رسید./840/د102/ی

ارسال نظرات