۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۴۷۵۴۴
وزیر دادگستری:

نگاه مثبت به تحریم ها لازمه تحول است

خبرگزاری رسا ـ وزیر دادگستری با بیان این که برای ایجاد تحول باید نگاه مثبت به تحریم ها داشته باشیم، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی باید به سمت بخش خصوصی برویم.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي، رئيس سازمان بازرسي کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، ظهر امروز در جلسه شورای بخش خصوصی و دولت در خرم‌آباد با بیان این که در نظام پولی و بانکی کشور در بخش پولی مشکل عمده داریم، گفت: در دو سه دهه گذشته در واحدهای پولی بانکی بی‌انضباطی بوده است.

وی با بیان این که همه باید برای ساماندهی نظام پولی به کمک دولت بیایند و نباید دولت را تحت فشار قرار دهند، افزود: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی شرکت‌های دانش‌بنیان است که باید لوازم آن را تهیه کنیم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با تأکید بر این که به تحریم ها نگاه مثبت داشته باشیم، عنوان کرد: ما می‌توانیم با اراده خویش شرایط را به نفع خودمان رقم بزنیم.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی در جامعه امروز خاطرنشان کرد: اگر بخش خصوصی هوشمندانه و با برنامه وارد شود می‌تواند در توسعه کشور نقش‌آفرینی کند.

وزیر دادگستری با اشاره به این که اقتصاد ما هنوز دولتی است و همه ابزارها، امکانات و مجوزها در اختیار ما دولتی‌هاست، گفت: تغییر شرایط سخت است.

وی با بیان این که راهی جز ورود به بخش خصوصی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم در زمینه مجوزها، روابط، مقررات و آئین‌نامه‌ها گیرهای دولتی را کاهش دهیم تا بخش خصوصی بتواند به خوبی در این زمینه وارد شود.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با اشاره به سخنان استاندار لرستان که این استان سه هزار و 600میلیارد تومان پروژه نیمه تمام دارد، تأکید کرد: باید براساس اولویت‌بندی پروژه‌هایی که توجیه اقتصادی دارند آنها را تکمیل کرد. مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از هرگونه کلنگ‌زنی و اجرای طرح جدید خودداری کرده و پروژه هایی که توجیه اقتصادی ندارند تعطیل کنند./9459/پ202/ج

ارسال نظرات