۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۴۷۶۴۵
مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی:

حضور در نماز جمعه اعلام بیعت با امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در خراسان رضوی گفت: تجمع هفتگی مردم در مصلاها بیعت با رهبر معظم انقلاب و امام زمان(عج) و اعلام وفاداری بوده که این در حقیقت بزرگ ترین ره آورد نماز جمعه است.
حجت الاسلام ابراهيم معادي ، مسؤول دفتر نمايندگي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه خراسان رضوي

حجت الاسلام ابراهیم معادی، مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان خراسان رضوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که اساس و بنیان جامعه بر حرکت اجتماعی است و نقش روحانیت در هدایت جامعه باید به روز باشد، ابراز داشت: ائمه جمعه شهرستان ها و تریبون نماز جمعه، تریبون وحدا و حرکت مردم به جهت دهی مثبتی است.

وی با اشاره به این که نماز جمعه تریبون دعوت مسلمانان به تقوا، دشمن شناسی، آرامش بخشی در شرایط بحرانی و آسیب جامعه است، اظهار داشت: مسؤولان دفاتر ائمه جمعه نسبت به جایگاه خود نقش محوری استان ها و ائمه جمعه را در ساماندهی، شکل دهی و جهت بخشی صحیح به آنها خواهند داشت.

حجت الاسلام معادی با اشاره به این که گردهمایی مسؤولان دفاتر ائمه جمعه کشور از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار است، تصریح کرد: برگزاری چنین نشست هایی به برنامه ها و حرکت های ائمه جمعه کشور جهت دهی واحد و مثبتی می بخشد.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با بیان این که در این نشست ها نوعی همگرایی وجود دارد که به نکات مثبتی تأکید و نکات منفی یادآوری می شوند، بیان داشت: در این نشست ها نکات غیرضروری حذف و نیروهای تازه کار از تجربه دیگران استفاده می کنند.

وی با اشاره به این که برخی اعتقاد دارند که از ظرفیت های نظام باید برای توسعه نماز جمعه استفاده شود، تصریح کرد: نیروهایی که تجربیات فرابخشی دارند نقطه نظرات خود را از راه این نشست ها به دیگران ابلاغ می کنند.

حجت الاسلام معادی با تأکید بر این که برگزاری چنین جلساتی مفید و ضروری است، گفت: تأثیرگذاری در جهت سامان بخشی به 824 نماز جمعه سراسر کشور، توسعه مصلاها و ارتباط ائمه جمعه با یکدیگر از دیگر نتایج مثبت برگزاری این نشست ها است.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با بیان این که جذب نیروهای جوان در زمینه های نماز جمعه به آن رنگ و جلوه دیگری می بخشد، عنوان کرد: اگر این نشست ها برگزار شود نماز جمعه خوب و جهت گیری مناسبی خواهد داشت و اگر جلسات دیر و یا برگزار نشوند می توانند نقش مخربی داشته باشند.

وی با بیان این که پس از انقلاب دشمنان در دو عرصه سخت افزاری با ایجاد جنگ میان ایران و عراق و در جبهه نرم و مسائل فرهنگی از راه دنیای مجازی تلاش در براندازی انقلاب را داشتند، تصریح کرد: نماز جمعه همواره خط مقدم مبارزه و تبیین کننده جبهه های مبارزه دشمنان است.

حجت الاسلام معادی با اشاره به این که تریبون نماز جمعه مردم را به حضور در جبهه های جنگ، پشتیبانی از رزمندگان و افزایش دشمن شناسی مردم در هشت سال دفاع مقدس رهنمون می سازد، عنوان کرد: نماز جمعه در عرصه نرم افزاری به عنوان عرصه ای که دشمنان تلاش داشتند تا در نگرش جوانان و نوجوانان، تربیت های اجتماعی و همه سطوح دیگر به ویژه بنیاد مستحکم خانواده ها تغییراتی ایجاد کنند با آگاهی بخشی به مردم و معرفی مراکز علمی موفق عمل کرده است.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با اشاره به این که نهادی که هر هفته در برابر دشمنان ایستاده است، تریبون نماز جمعه است، ابراز داشت: نماز جمعه افزون بر دعوت مردم به تقوای الهی، مسائل منطقه ای را برای مردم مطرح می کند.

وی با اشاره به این که نماز جمعه اهداف کلی نظام و خلأای صد سال نخست دوره اسلام را جبران و اجرا کرد، ابرازداشت: تجمع هفتگی مردم در مصلاها بیعت با رهبر معظم انقلاب و امام زمان(عج) و اعلام وفاداری بوده که این در حقیقت بزرگ ترین ره آورد نماز جمعه است./9453/ت302/ب2

ارسال نظرات