۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۴۷۶۴۷
کارشناس امور زنان:

جریان معرفتی اسلام باید به نظام رفتاری جامعه تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه به شأن و جایگاه خانواده در اسلام اشاره کرد و گفت:‌ دنیای مدرن با سابقه چند ساله‌اش از لحاظ تولید نظام از ما جلوتر است و مبانی فکری خودش را در حوزه‌های مختلف به‌ویژه سبک زندگی به طرق مختلف عرضه می‌کند.
امين مجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم امین مجد، استاد حوزه و دانشگاه، روز گذشته در نشست علمی مبانی تحکیم خانواده که در سالن نشست‌های پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت نهاد خانواده اظهار داشت: دنیای مدرن با سابقه چند ساله‌اش از  لحاظ تولید نظام از ما جلوتر است و مبانی فکری خودش را در حوزه‌های مختلف به‌ویژه سبک زندگی به طرق مختلف عرضه می‌کند.

 

خانم امین مجد ابراز داشت: بعد از 34 سال هنوز نتوانسته‌ایم جریان معرفتی و ارزشی اسلام را به نظام رفتاری جامعه تبدیل کنیم و هنوز لایه‌هایی از گفتمان رقیب و انگاره‌های تفکر غربی در سبک زندگی ما وجود دارد.

 

وی به شأن و جایگاه خانواده در اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به غنای تفکر اسلامی و اهمیتی که خانواده دارد، باید مبانی تحکیم خانواده حول محورهای پایه‌ای اسلام مطرح شود.

 

این فعال در عرصه مطالعات زنان با اشاره به عدم اصالت خانواده در غرب تصریح کرد: در غرب به خانواده با مفاهیم رضایت، قرارداد و منفعت نگاه می‌شود و تمام تلاش آن نیز عرضه این گزاره‌ها به عنوان ارزش به دیگران است.

 

وی دولت را حامی خانواده در تفکر غربی دانست و گفت: خانواده در تفکر غربی به دولت در حل مسائل کمک می‌کند به طور مثال با تکثیر نسل، تربیت فرزند و سرپرستی از سالمندان از تحمیل هزینه‌های اضافی بر دولت می‌کاهد از این رو مورد حمایت دولت است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: با توجه به اهمیتی که در نظریات علمای اسلام همچون صاحب جواهر و علامه طباطبایی درباره خانواده و نقش تکوینی آن در جامعه وجود دارد باید برای نظام سازی در زمینه نهاد خانواده هزینه کرد.

 

خانم امین مجد با اشاره به اشکالاتی که برای نهاد خانواده در عرصه داخلی ایجاد شده است گفت: باید برای حل مشکلات و مسائلی که درباره خانواده به وجود آمده است به مبانی عظیم معرفتی اسلام مراجعه کنیم و  با تبیین و تکثیر  موضوعات کلی به مسائل مطرح پاسخ دهیم./908/پ202/ی

ارسال نظرات