۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۴۷۷۰۰
رییس سابق دانشگاه مذاهب اسلامی:

حوزه‌های علمیه، سفیران ترویج فرهنگ اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق دانشگاه مذاهب کشور با اشاره به نقش مهم و اساسی حوزه های علمیه در انتشار فرهنگ اسلامی گفت: حوزه های علمیه در قم، نجف و سراسر ایران در انتشار فرهنگ اسلامی نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارند.
حجت الاسلام و المسلمين بي آزار شيرازي

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بی آزار شیرازی رییس سابق دانشگاه مذاهب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، اظهار داشت: حوزه های علمیه حقایق دین وحدت اسلام را از سوی مبلغان که سفیران وحدت اسلامی هستند،‌ به مردم انتقال می دهند.

 

وی افزود: طلاب علوم دینی در حوزه های علمیه می آموزند که توحید عبارت است از اینکه مردم به این باور و یقین برسند هم خدایشان یکی است و هم مردم باید یکی شوند و چنانچه ثمره این توحید وحدت امت باشد یقینا این توحید درست است و اما اگر ثمره این توحید نفاق و تفرقه باشد این توحید نیست.

 

عضو مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه تأثیر نامه امام خامنه ای به جوانان اروپایی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: این نامه نقش بسیار مهمی در داخل جهان اسلام و همچنین خارج از جهان اسلام داشت و نشان داد محتوای اسلام و دین آسمانی غیر از آنچه بعضی از تندروها و متعصبین که از قرآن فاصله گرفته اند و آن را نشناخته اند، بسیار مهم و باارزش و مطابق با فطرت انسان ها است.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نامه جوانان را به مراجعه و آشنایی با اسلام به وسیله قرآن و منابع بدون واسطه دعوت کردند؛ زیرا اسلام ناب و حنیف می تواند در دنیا خود، خانواده و جامعه را اصلاح کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بی آزار شیرازی در ادامه هدف از سفر به استان کردستان را با عنوان کاروان راهیان سرزمین برادری، قدمی برای تحقق وحدت اسلامی در سراسر ایران عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش داریم مسأله وحدت و تقریب را که از آغاز انقلاب تاکنون در سمینارها و همایشها مطرح شده است اجرایی کنیم چرا که از زمانی که گروه های تکفیری مرتکب جنایات اخیر شدند مردم متوجه شدند که اهل سنت با تکفیری ها قرابتی ندارند و آنها خود نیز از این اعمال جنایت کارانه وضد انسانی بیزار و متنفرند.

 

وی افزود: کسانی که مرتکب این جنایات می شوند نه شیعه هستند و نه سنی، بلکه کسانی هستند که خدا و قرآن را نمی شناسند، این سفرها و برنامه های در مسیر وحدت برای اتحاد و همبستگی اهل سنت و شیعه است تا همراه با یکدیگر با شناخت درست و دقیق از هم بتوانند مشکلات فعلی جهان اسلام را حل کنند، در همه اقوام و مذاهب نقاط مثبت و منفی وجود دارد، امید داریم که در کنار هم به عنوان دوست و برادر یک امت واحده شکل گرفته و مانند گذشته بهترین الگو برای جهان اسلام شویم.

 

رییس سابق دانشگاه مذاهب کشور اظهارکرد: راه اندازی این کاروانها با پیام مهربانی و وحدت اسلامی در سراسر کشور می تواند اتحاد و همبستگی مردم ایران را بیشتر کند و طبیعی است که اگر مسلمانان و پیروان اسلام از هم دور شوند موجبات بدبینی و سوءتفاهم ها را فراهم می آورد.

 

وی بی اطلاعی پیروان مذاهب از یکدیگر را عامل مهم دشمن عنوان کرد و گفت: نزدیک شدن مسلمانان و پیروان دین و شناخت یکدیگر سبب ایجاد الفت می شود و به یک امت واحده و قوی و نیرومند تبدیل می شوند که هیچ ابرقدرتی جرأت مبارزه و رویارویی با آنها را نخواهد داشت./967/ت302/ب4

ارسال نظرات