۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۴۷۷۳۰
استاد حوزه و دانشگاه:

نباید دلخوش به لغو تحریم‌های اقتصادی باشیم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری گقت: تحلیل رهبری از مذاکرات و شرایط کشور این بود که نباید دلخوش به رفع و لغو تحریم‌ها باشیم.
حجت الاسلام نظري

حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تحلیل رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم آذربایجان‎‌شرقی پرداخت و اظهار داشت: تأکید دوباره رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه مسؤولان به اقتصاد مقاومتی نشان از اهمیت این مسأله در شرایط فعلی دارد.

 


وی با بیان این‌که رهبر انقلاب با تأکید بر لزوم حضور برنامه ریزی شده مردم در عرصه اقتصادی و استفاده از ظرفیت های مردمی، فرمودند که غرب با برنامه ریزی و با استفاده از شیوه های مختلف اقدام به کارشکنی در طرح‌ها و فعالیت های بزرگ اقتصادی ایران با کشورهای منطقه دارد.

 


حجت الاسلام نظری با بیان این‌که رهبری اشاره به مسأله تحریم خاموش دشمنان داشته‌اند که بایستی مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، تصریح کرد: ایشان اشاره کردند که سال ها پیش از قضایای هسته ای، دشمنان تحریم بی سر و صدایی را آغاز کردند که این مقابله اقتصادی تا به امروز ادامه داشته است.

 


این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه تفاهم‌نامه هسته‌ای ایران با غرب و در دوران مذاکرات بسیار حایز اهمیت و حساسیت است، افزود: یک روی سخن رهبری متوجه دستگاه دیپلماسی کشور است، چنانکه فرمودند؛ نباید برنامه ریزی دشمن را که آمریکا و چند کشور اروپایی دنباله رو آن هستند، نادیده گرفت.

 


وی خاطرنشان کرد: تحلیل رهبری از مذاکرات و شرایط کشور این بود که نباید دلخوش به رفع تحریم‌ها باشیم؛ باید به گونه ای تلاش شود که ضربه دشمن، تأثیرگذار نشود و یا کم اثر شود، چراکه در هر شرایط دشمن با اصل انقلاب اسلامی مشکل دارد و بهانه‌ای دیگری برای تحریم اقتصادی خواهد یافت.

 


حجت الاسلام نظری با بیان این‌که رهبر انقلاب «نفتی بودن» و «دولتی بودن» را دو اشکال بزرگ اقتصاد کشور معرفی کردند، گفت: معظم‌له در بیانات مهم خود اشاره کردند که خام فروشی نفت و صرف آن در امور جاری کشور و استفاده نکردن از فرآورده های گسترده ناشی از ارزش افزوده نفت را، میراث شوم رژیم طاغوت و خسارتی جبران ناپذیر است.

 


وی افزود: رهبر انقلاب درخصوص مشکل دولتی بودن اقتصاد کشور نیز به ابلاغ سیاستهای اصل 44 در چندین سال قبل، و تأکیدات مکرر برای اجرای این سیاست‌ها اشاره کردند و گفتند که مسؤولان تلاش می کنند اما این تلاش ها کافی نیست؛ باید توجه داشت که این سخنان مهم رهبری دقیقا در نخستین سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بوده است.

 


مسؤول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز در پایان با بیان این‌که مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی هنوز مورد غفلت واقع شده و در عمل مورد توجه نیست، تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی در هر شرایطی چه در تحریم باشیم و چه نباشیم ضروری است، در حقیقت مبانی اقتصاد مقاومتی بر اصلاح زیرساخت های اقتصادی کشور استوار است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات