۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۴۷۷۳۳
با هدف تجلیل از ائمه جماعات آزاده، رزمنده و جانباز؛

همایش ستارگان جاوید در تهران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: همایش ستارگان جاوید با هدف تجلیل از ائمه جماعات آزاده، رزمنده و جانباز 12 اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.
حجت الاسلام حميد مشهدي آقايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید آقایی، معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، پیش از ظهر امروز در همایش پرچمداران بهشت که در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: طی سه سال گذشته تعداد مساجدی که در آنها نماز صبح برگزار می‌شد 560 مسجد بود اما امروز به 900 مسجد رسیده است.

 

وی افزود: اگر چه فاصله تا تکمیل ظرفیت 2500 مسجدی که در تهران وجود دارد زیاد است اما افزایش این کمیت بشارتی برای ادامه راه است.

 

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، عنوان کرد: مساله نماز جماعت مورد مطالبه قرآن کریم و ائمه معصومان(ع) است که باید مورد اهتمام واقع شود، برگزاری این جلسه در راستای گسترش و ترویج حرکت و نهضت اقامه نماز صبح در مساجد است، که امیدواریم رسانه ملی و رسانه‌های دیگر نیز دراین زمینه فعالیت داشته باشند.

 

 حجت‌الاسلام آقایی اظهار کرد: اگر هر مسجد معین مسجد دیگر شود می‌توان نماز صبح‌های بیشتری به جماعت برگزار شود همچنین باید محصولات فرهنگی و رسانه‌ای در توسعه و ترویج این فریضه بزرگ انجام شود.

 

وی افزود: تلاش و زحمات همه ائمه جماعات قابل تجلیل است اما برخی زمان زیادی را صرف اقامه نماز و فعالیت‌های جانبی آن مانند تفسیر قرآن یا طی مسافت‌های طولانی داشتند، امید که با کمک شما عزیزان این حرکت ارزشمند ادامه داده شود.

 

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، بیان داشت: در کنار حرکت ائمه جماعات نباید خدمت خادمان مسجد نادیده گرفته شود به همین منظور هفته آینده 10 اسفند جسله‌ای به عنوان تقدیر از زحمات 2000 نفر از خدام زحمت‌کش و تلاش‌گر و محروم تجلیل خواهد شد و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مختص خادمان را خواهیم داشت.

 

وی در ادامه گفت: 14 اسفند نیز همایشی تحت عنوان ستارگان جاوید در تقدیر و تجلیل از ائمه جماعات آزاده، رزمنده و جانباز خواهیم داشت، همچنین سلسله همایش بزرگداشت مفاخر استان تهران از علمای برجسته‌ای چون آیت‌الله حقشناس، آیت‌الله خوانساری، آیت‌الله خوشوقت، آیت‌الله مجتبی تهرانی، آیت‌الله برهان و شیخ محمد حسین زاهد را خواهیم داشت./807/پ202/ب4

ارسال نظرات