۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۴۷۷۳۵
اردیبهشت ماه 94؛

آزمون سراسری قرآن و عترت در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال آینده در استان برگزار می شود.
حجت الاسلام محمدي،

حجت الاسلام احمد محمدی، مسؤول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال 94 خبر داد و افزود: این آزمون همزمان با سراسر کشور در تمامی شهرستان های خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

 

وی اظهار کرد: سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در بخش ها و موضوعات ترجمه و مفاهیم قرآن، ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه، تدبر در قرآن کریم و حفظ قرآن در 17 عنوان رشته برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که ثبت نام برای شرکت در این آزمون از اول تا بیست و پنجم اسفندماه امسال انجام می شود، اضافه کرد: علاقه مندان و قرآن آموزان برای شرکت در این آزمون می توانند به سایت www.qia.ir مراجعه کنند.

 

وی در مورد رشته های آزمون سراسری قرآن و عترت در بخش مفاهیم قرآن و نهج البلاغه، اظهار کرد: در این بخش آزمون مزبور در رشته های مفاهیم سطح مقدماتی یک و دو، مفاهیم سطح تکمیلی با کد آموزشی1006، مفاهیم سطح مقدماتی با کد آموزشی 1002، مفاهیم سطح تکمیلی با کد آموزشی 1009، مفاهیم سطح مقدماتی با کد آموزشی1011، تدبر در قرآن و مفاهیم نهج البلاغه برگزار می شود.

 

این مسؤول اضافه کرد: در این بخش منبع سؤالات کتاب آموزش مفاهیم تألیف مسعود وکیل است که جلدهای اول تا سوم آن ویژه مقدماتی یک و جلدهای چهارم تا ششم برای مقدماتی دو در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: منبع سؤالات در مفاهیم سطح تکمیلی نیز جلدهای هفت تا 9 کتاب آموزش مفاهیم تألیف مسعود وکیل بوده و همچنین داوطلبان برای آزمون مفاهیم سطح مقدماتی(کد1002) باید کتاب آموزش مفاهیم (جلدهای اول تا سوم) تألیف اساتید محدث،علامی و صفارهرندی و برای شرکت در آزمون مفاهیم سطح تکمیلی (1009) مصحف ویژه آموزش ترجمه و مفاهیم با توضیح اساتید محدث،علامی و صفارهرندی را مطالعه کنند.

 

وی افزود: منابع آزمون مفاهیم سطح مقدماتی(1011) شامل جلدهای اول تا سوم کتاب فهم زبان قرآن و منابع آزمون تدبر در قرآن (کد4001) نیز کتاب آموزش تدبر در قرآن (جزء 30) تألیف علی صبوحی خواهد بود و علاقه مندان برای شرکت در آزمون مفاهیم نهج البلاغه هم بایستی جلدهای اول و دوم درسنامه نهج البلاغه را مطالعه کنند.

 

به گفته حجت الاسلام محمدی، همچنین در بخش حفظ قرآن رشته های حفظ جزء 30، حفظ جزء اول، حفظ سه جزء اول، حفظ موضوعی قرآن کریم، حفظ پنج جزء اول، 10جزء اول، 15 جزء اول، 20 جزء اول و حفظ کل قرآن کریم از جمله رشته های سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در این بخش نیز شرکت کنندگان در آزمون های حفظ جزء یک و30 قرآن کریم و همچنین حفظ سه، پنج، 10، 15، و 20 جزء اول قرآن و کل قرآن کریم می بایست مصحف شریف با شرح واژگان ابوالفضل بهرامپور را مطالعه کنند و برای شرکت در آزمون حفظ موضوعی قرآن کریم نیز می باید با درسنامه حفظ موضوعی آیات آشنایی داشته باشند.

 

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: پس از برگزاری آزمون به تمامی شرکت کنندگانی که مؤفق به کسب امتیاز لازم شده باشند پس از حضور در کلاس های آموزشی، گواهینامه معتبر از سوی از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می شود.

 

مسؤول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: همچنین اهدای 17 کمک هزینه سفر عمره مفرده هر یک به مبلغ 10 میلیون ریال، اهداء 50 کمک هزینه عتبات عالیات هر یک به مبلغ پنج میلیون ریال، اهدای 100کمک هزینه سفر به مشهد مقدس هر یک به مبلغ دو میلیون ریال و اهدای 200 کمک هزینه یک میلیون ریالی از جمله جوایز در نظر گرفته شده در این آزمون به شمار می روند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات