۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۴۷۷۸۵
معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:

مقابله با منکر باید با فضاسازی فرهنگی همراه باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که برای مقابله با منکر باید فضاسازی فرهنگی صورت گیرد، اظهار داشت: عناصر فرهنگی باید تلاش کنند تا تنفس فرهنگی سالم در جامعه حاکم شود.
حجت الاسلام عبدالعلي ابراهيمي ، معاون امور استان هاي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از آبادان، حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی، معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، ظهر امروز، در گردهمایی مسؤولان ستادهای نماز جمعه 12 استان که در آبادان برگزار شد، با بیان این که خوزستان یادآور حماسه مردانی است که شجاعانه در برابر دشمن ایستادند، گفت: شهدا راست قامتان تاریخ و الگویی برای بشر در مسیر حفاظت ارزش های اسلامی هستند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبرمعظم انقلاب با نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار داشت: مدیریت جهادی باید در بین خدمتگزاران نماز جمعه تبلور کند.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه گفت: در نماز جمعه باید شایسته ترین افراد حضور یابند تا بتوانند به خواسته های رهبری جامه عمل بپوشانند.

وی به شاخصه های مدیریت جهادی اشاره کرد و افزود: جهاد آن زمان مقدس است که انگیزه الهی وجود داشته و جنبه عبادت در آن برجسته باشد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که جهاد کوشش و تلاش بیش از حد طبیعی است، اظهار داشت: جهاد برای خدا دری از درهای بهشت است و هر کس در این میدان قرار گرفت سعادتمند خواهد شد.

وی در ادامه گفت: مدیریت جهادی به این معنا است که انسان کارهای خوب را ببیند و آن ها را در جامعه متجلی، برجسته و فراگیر کند.

معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که برای مقابله با منکر باید فضاسازی فرهنگی صورت گیرد، اظهار داشت: عناصر فرهنگی باید تلاش کنند تا تنفس فرهنگی سالم در جامعه حاکم شود.

وی هوای فرهنگی سالم را سبب از بین رفتن هوای آلوده دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد گرایش فرهنگی از کارهایی است که با مدیریت جهادی می توان به آن دست یافت.

حجت الاسلام ابراهیمی شناسایی رخنه های دشمن را از مسائل مهم در برهه کنونی دانست و افزود: امروز دشمن از طریق انتخابات، ماهواره و ایجاد انوع مدهای غربی تلاش دارد در میان جوانان رخنه کند.

وی با بیان این که هیچ نهادی همچون نماز جمعه حساسیت فرهنگی ندارد، گفت: عدم توجه به حلال و حرام در جامعه تبعات منفی دارد.

معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که وعده خدا برای مسلمانان پیروزی است، گفت: در مدیریت فرهنگی داشتن روحیه جهادی مهم است.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان تصریح کرد: در مدیریت جهادی تغییر شرایط کار را متوقف نمی کند بلکه از آن نهایت بهره صورت می گیرد./9464/پ202/ب2

ارسال نظرات